מגמת ההצטרפות לארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) תופסת תאוצה גם בישראל.



שירות הביטחון הכללי התיר היום (ראשון) לפרסום כי מערכת הביטחון מחזיקה מתחילת החודש בחליל עאדל חליל חליל, תושב ירושלים בן 25, החשוד בהשתייכות לארגון דאעש. 



הבוקר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום המייחס לחליל עבירות של ניסיון לחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון למגע עם סוכן חוץ ועבירה של ניסיון יציאה שלא כדין.



מחקירתו של חליל, בעל תעודת זהות כחולה, בשב"כ עולה כי הוא עבד ככוח עזר רפואי בבית החולים "איתנים". הוא הודה כי כבר באוגסט 2014 תיכנן יחד עם חברו, מחמד סאמי עא-עזיז אבו-סנינה, להצטרף לדאעש בסוריה. זאת לאחר שהשניים החלו לראות סרטונים של המדינה האיסלאמית באינטרנט.



טרם היציאה לסוריה: אימוני כושר באוניברסיטה העברית



בחקירתו מסר חליל כי במסגרת ההכנות ליציאה להילחם בשורות דאעש בסוריה, הצטרף לאימוני כושר שנערכו במכון הכושר של האוניברסיטה העברית בהר הצופים.



מהשב"כ נמסר כי "טרם יציאתו מן הארץ סיפר לבני משפחתו ולממונים עליו בבית החולים בו עבד כי הוא מעוניין לקחת חופשה של מספר שבועות כדי לעלות לרגל למכה שבסעודיה, אך בפועל רכש כרטיס טיסה בכיוון אחד ליוון ומשם טס לאיסטנבול שבטורקיה, במטרה להסתיר משירותי הביטחון בארץ את כוונתו להצטרף לדאעש".



בשב"כ הוסיפו כי כשנסעו בתחילת ינואר חליל וחברו לאיסטנבול, הם יצרו קשר דרך האינטרנט עם פעיל דאעש, שהנחה אותם להגיע לדירת מסתור של הארגון בעיר אורפה שבדרום תורכיה, בסמוך לגבול הסורי. אל דירה זו חברו מגוייסים נוספים של דאעש מכל רחבי העולם, בהם פעילים מבנגלדש ושני ערבים ישראלים. מדירת המפגש של דאעש חולקו המגוייסים לחוליות של 4-5 איש, והוברחו לסוריה ע"י טורקים הפועלים בשירות הארגון.



לאחר מספר שבועות שב חליל חליל לשטח, ובהמשך נעצר לחקירה. גורם בשב"כ מסר כי "מקרה זה ממחיש את האיום הביטחוני הטמון בהצטרפותם של ישראלים למעגל הלחימה בשורות דאעש, לאחר שנחשפו לתעמולה שמפיץ הארגון בעיקר ברשת אינטרנט. שובם של אלה לישראל, לאחר שצברו ידע וניסיון מעשי בפעילות טרור ובלחימה, מהווה סיכון משמעותי לביצוע פעילות טרור חמורה בתחומי ישראל".