10 ימים לאחר שהותקף הסופר והמשורר יהונתן גפן, הערב (שני) נעצר חשוד במעורבות בתקיפה. החשוד, תושב איזור בקעת אונו, הועבר לחקירה לבירור נסיבות המקרה. בית המשפט השלום בפ"ת הוציא אתמול צו איסור פרסום על כל פרט העשוי לזהות את החשוד.



 גפן הותקף בביתו שבמושב בשרון על ידי גבר אלמוני שקרא לעברו "שמאלני בוגד" והשליך עליו ביצים. האירוע החל בשעות הצהריים כאשר התוקף דפק על דלת ביתו של גפן, כשזה פתח דחף אותו התוקף והיכה אותו בפניו תוך שהוא צועק "שמאלני בוגד". לאחר שהיכה אותו השליך לעברו ביצים ונמלט מהמקום.



בת דודו של גפן, יעל דיין, סיפרה למעריב אונליין על האירוע: "דיברתי עם יהונתן, הוא היה מאוד נסער. הוא נבהל מאוד. הוא גר במקום לגמרי רגוע. באו במיוחד לפגוע בו וברחו כמו פחדנים. זו סתימת פיות ופחדנות".



עוד הוסיפה דיין: "ברור לי שהתקיפה מגיעה בגלל הפוסט שפרסם יהונתן אתמול בפייסבוק. לאחר מכן הוא הופיע עם דיויד ברוזה והיו צעקות וקריאות גנאי. אבל הם לא יסתמו לנו את הפה אמנם הפסדנו בבחירות אך אנחנו לא הולכים לשום מקום. זה רק מחזק את הצורך לעצור את האסון שאנחנו מאמינים שביבי מביא עלינו. גם אני סבלתי מהטרדות, תקיפות ואיומים בעבר, עוד מימי אוסלו כששפכו עלי תה רותח". 



ההערכה הראשונית היא שהתקיפה באה בעקבות התבטאות של גפן. לאחר היוודע תוצאות הבחירות הופיע גפן במועדון ה"זאפה" בתל אביב, ולא חסך בביקורת על ראש הממשלה הנבחר ועל מי שבחר בו: "ברכות לקיסר ששוב נבחר. הוא לא מספיק מחץ אותנו. עוד ארבע שנים מחיצה, מחיצה, מחיצה. אני לא אסתיר מכם - אני מאוד עצוב ולא ישנתי כל הלילה. 17 במרס יוכרז כיום הנכבה של מחנה השלום. אני לא רוצה לפטר את הסוקרים שמבוססים על דיס-אינפורמציה ועל שקרים ובניגוד לתחזיות שלהם לא היה שום מהפך אלא יותר מהפח אל הפחת".
 
עוד אמר  אמר גפן כי "העם בחר שוב במי שהשלטון מבוסס על הפחדת העם. בחרו בגזען שביום הבחירות אמר בתקשורת שהערבים נוהרים לקלפי. מה הייתם
אומרים אם בגרמניה היו אומרים שהיהודים נוהרים לקלפי כמו עכברים? והדבר הכי חשוב שצריך להגיד, לצערי היום, לאלה ששלשלו ביבי בקלפי, תעשו לי טובה: אל תבכו שהילדים שלכם ימותו במבצע המטופש הבא שאולי ייקראו לו תות עשן. בחרתם במנהיג שמבטיח לנו מוות. פחד ולא תקווה. אבל למרות האכזבה והייאוש אסור לנו לוותר. מעטים ככל שנהיה אנחנו חייבים להמשיך למחות נגד שלטון הפחד ולהתאחד למען האהבה והשלום".