ניב אסרף בן ה-22, הצעיר הישראלי שנעדר מביתו בבאר שבע, נמצא הלילה (שישי) כשהוא בחיים, בריא ושלם בקרית ארבע.
 

לאחר לילה דרמטי של חיפושים עם חשש כבד לחייו של אסרף בן ה-22 , נשבר חברו, ערן נגב, והודה בחקירתו כי השניים ביימו את חטיפתו של אסרף כדי לעורר את רחמיה של בת זוגו של אסרף, שנפרדה ממנו בשבוע האחרון.



בחקירתו, הוביל החבר את הכוחות לודאי ליד קרית ארבע, שם נמצא אסרף בתוך שק שינה ולצידו תיק עם קופסאות שימורים. האירוע חוזל"ש מבחינה צבאית והכוחות עזבו את המקום. השניים הועברו לחקירת המשטרה שתמשיך לטפל באירוע. 



מדובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, נמסר: "מצאנו אותו ליד קרית ארבע כשהוא חי. הכיוון הלאומני שנשלל מחזיר את הכוחות לשגרה". אלמוז הוסיף: "הדיווח הוא שקרי, הוא נשבר בחקירה והמציא סיפור. נראה שהנחקר מעורב בהעלמות של חברו".



ממשטרת ישראל נמסר: "ה"נעדר" וחבריו ביימו חטיפה והרקע למעשה יחקר וימוצא הדין עד תום. משטרת ישראל רואה את מעשה הקונדס בחומרה וכבזבוז משאבים וטרטור כלל מערכות הביטחון על אירוע כוזב. זהו אירוע חמור ביותר בייחוד במציאות הביטחונית הרגישה".




החיפושים אחרי אסרף בקרית ארבע. צילום: אברהים אל-חמוז, סוכנות מען


עוד לפני שידעו כי האירוע שקרי: סימני שאלה לגבי אמינות הדיווח


הסיפור החל בשעות הצהריים חשש כבד נרשם לחייו של אסרף, לאחר שחברו דיווח כי השניים נתקעו בגלל פנצ'ר בכלי הרכב שלהם, באזור שבין קרית ארבע לכפר בית ענון ומאז "נעלמו עקבותיו".



החבר סיפר כי השניים הגיעו לחברון על מנת להתפלל במערת המכפלה, ובדרך חזרה משם הם נתקעו באזור העוין. החבר היה בחקירת משטרה ובמקום דווח כי גלגל רזרבי נמצא ליד המכונית וכי הנעדר השאיר את הטלפון הנייד שלו ברכב, מה שהעלה כבר אז כמה סימני שאלה לגבי אמינות האירוע. 



כוחות גדולים של צבא נכנסו לתוך הכפרים וביצעו סריקות בתוך הבתים באזור. גורמים ביטחוניים רבים לקחו חלק במבצע החיפושים. הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט ומ' פקמ"ז, אלוף רוני נומה קיימו הערכת מצב מיוחדת בעקבות האירוע.



אסרף היה בעברו לוחם מג"ב ואף שירת באזור שבו, כביכול, נעלמו עקבותיו.