ח"כ ניסן סלומינסקי, (הבית היהודי) מתכוון לקדם מחדש הצעת חוק שמטרתה להחמיר את הענישה על מי שמודיע הודעות שווא למשטרה, כדוגמת המקרה של החטיפה המבויימת אתמול.

סלומינסקי התייחס לאירוע בו שני הצעירים, ניב אסרף וערן נגאוקר, חשודים כי ביימו אירוע חטיפה: "האירוע ההזוי שהתרחש אמש, מוכיח בשנית את הצורך הממשי בקידום החקיקה אותה יזמתי. לפי ההצעה פניות שווא בקריאה לעזרה למוקדי החירום וההצלה כגון המוקדים של המשטרה, מגן דוד אדום ושירותי כבאות והצלה, תחשב לעבירה שעונשה קנס בסך 14,400 שקלים. בנוסף פניה שכזו במטרה לשבש את עבודת כוחות החירום וההצלה תישא את הקנס בסך 75,300 שקלים". 

הצעת החוק של ח"כ סלומינסקי עברה כבר בנובמבר האחרון בקריאה טרומית וכעת הודיע כי יפעל לקידומה גם בכנסת הנוכחית.

לדברי דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, שהתייחס לחטיפה הבדויה, כמה מאות חיילים לא יצאו לחופשת החג אתמול בגלל הכוננות שעלתה מדרגה. להערכתו העלות הנאמדת של טיפול באירוע זה הגיעה לכמה מאות אלפי שקלים: "זה אירוע חמור בכל קנה מידה". להערכת גורמים במשטרה העלות הכוללת עשויה להגיע למיליוני שקלים.
 
גורם בכיר בצה"ל מחזק את דבריו של דובר צה"ל ואומר כי מדובר באירוע שהוא חמור מאוד בהשלכותיו. חיל האוויר שינה טיסות, שר הביטחון הקפיץ את כל בכירי מערכת הביטחון לתדרוכים והרמטכ"ל, גדי איזנקוט, נאלץ לקיים הערכת מצב. לדבריו: "כל הגזרה התהפכה בגלל השניים האלה שידעו היטב מה ההשלכות של מעשיהם, שניהם מכירים היטב איך הצבא עובד".