עוד גרסה בסיפור החטיפה שלא היתה. 

ניב אסרף , החשוד שביחד עם חברו ביים את חטיפתו בחמישי שעבר עד שאותר לאחר חצות, סיפר לחוקרי מרחב שומרון שבמחוז ש"י במשטרה מספר גרסאות שנבדקות על ידם. 
אסרף דוחה את הגרסה שמסר חברו לכאורה לפיה ביים את החטיפה בשל אהבה נכזבת ופרידתו מחברתו והפיל את עניין ביום החטיפה על חברו כביכול. לדבריו, נעלם מאחר וחשש מגורמים עבריינים שחיפשו אחריו.

אלא, שאתמול הרחיב אסרף, בפני החוקרים את הפרטים והוסיף גרסה חדשה: "הסתבכתי בהימורים ונותרתי חייב כמה עשרות אלפי שקלים. החוב הלך ותפח כי לא יכולתי להחזיר את הסכומים שדרשו ממני. גורמי פשיעה מוכרים רודפים אחריי ולא מרפים. חששתי להתלונן נגדם אבל המשכורת שלי מהעבודה לא מספיקה לשלם את הכספים שהם דורשים ונכנסתי ללחץ. לא ביקשתי לביים חטיפה. לקחתי שק שינה וכמה שימורים במטרה להיעלם למספר ימים.
עוד נודע כי בעת שירותי הצבאי במג"ב נפל החשוד במהלך הגיבושים והוחזר לשירות צה"ל לאחר שהסתבך בגניבת טלפון ביחד עם חברו ובעבירות משמעת שונות.
עו"ד מוטי יוסף פרקליטו של ניב אסרף. "הוא אמר שזה לא היה מתוכנן והוא רצה להיעלם למספר ימים אבל מכאן זה התגלגל. הוא לא סיפר לי על הימורים לי הוא מסר גרסה שונה אבל לא אוכל לשתף אתכם בגרסה".
אסרף יישאר במעצר עד מחר בחשד לבידוי ראיות, להפרת הסדר הציבורי ולעברות נוספות. במשטרה עדיין בודקים מה הניע את אסרף לביים את החטיפה, וייתכן כי מדובר בסכסוך עם גורמים בעירו. "זה לא דבר אופייני לניב, קרה פה משהו וצריכים לבדוק למה ואיך", אמר הבוקר (ראשון) אביו של ניב, שמואל, לגלצ.
"יכול להיות שהוא עשה את זה בגלל החברה לשעבר, אבל זה נראה לי מוזר", אמר שמואל בראיון לתוכניתנו "בוקר טוב ישראל" עם אסף ליברמן, "לא ידעתי עד כמה הוא במצוקה, הוא לא מספר הרבה". לדבריו האב, הוא מבין את הכעס הציבורי שמופנה כלפי בנו.
"אני מבין את הכעס והביקורת, אני הייתי 30 שנה בקבע והדבר הזה מאוד מוזר לי", הוסיף, "בתחילת הערב רצו לי כל מני סרטים בעקבות הקיץ האחרון, רק לקראת חצות שהתחילו להתפרסם כל מני כתבות באינטרנט הבנתי שלא יכול להיות".
שמואל הפנה ביקורת כלפי גורמי החקריה, ואמר כי "זה לא שהם עשו עבודה לא טובה, אבל לפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסה". לדבריו, "עם חקירה יותר מאומצת היו מגלים אותו לפני, כנראה הוא לא שיער בנפשו שזה יגיע למיימדים כאלה". עוד הוסיף שמואל: "אני לא חושב על העונש שהוא יקבל, אנחנו קודם כל חושבים על היום ומחר".