בעקבות טענותיו של הצעיר, ניב אסרף, שבדה את חטיפתו, כי לא קיבל סיוע מהמשטרה, משטרת ישראל שוללת את האשמותיו: "באשר לטענות של אסרף כי פנה מספר פעמים למשטרת באר שבע והתלונן כי היה מאויים ופניותיו לא טופלו, מדובר בטענות חסרות בסיס עובדתי".
עוד נמסר מהמשטרה: "אין שום פניה או רישום של תלונה במשטרת באר שבע וכי אם היה מתלונן היה מטופל כנדרש. בכל מה שקשור לסוגיית רצונו לפעול כסוכן, מטבע הדברים מאחר ומדובר בהיבטי מודעין שיש בו בין היתר עניין של צנעת הפרט וחיסיון של נשוא העניין, אין בכוונתנו להתייחס ולהרחיב בסוגיה זאת".
אסרף קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בה תקף בחריפות את המשטרה בטענה כי ניסתה לגייס אותו כסוכן סמוי: "נדחקתי לפינה, ערן לא ידע שום דבר". הצעיר הסביר: "לא ביימתי חטיפה, נעלמתי כי ניסו לסחוט אותי".

אסרף שהקפיץ מדינה שלמה על הרגליים, הפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה: "הייתי במשטרת ישראל ולא קיבלתי מענה במשך שלושה-ארבעה שבועות, והחלטתי להיעלם. הייתי בקשר עם קצין במשטרה. קיבלתי איזושהי שיחת טלפון של סחיטה, ואז שאנשים יחפשו אותי. אם הקצין והבלש היו עושים אחת ועוד אחת, הם היו מבינים. לא האמנתי שאמרו לי שהכריזו עליי כחטוף". 
אסרף הוסיף: "נאלצתי להיעלם. אם המשטרה הייתה עוזרת לי לא הייתי מגיע למצב הזה. ארבעה ימים לא היה לי קשר עם העולם". פרקליטו של אסרף, עו"ד מוטי יוסף, אמר: "הוא פנה למשטרה לאחר שנסחט, וניסו להפוך אותו לסוכן סמוי, הוא לא דיבר ולא נתן שמות". 
לדברי אסרף מדובר במחדל משטרתי: "אילצו אותי להשתמש בכסף שלי עד שהכניסו אותי לברוך. זכיתי בווינר, הם גרמו לי לשים את הכסף אצלם. הכניסו אותי לברוך, ברגע שהסיפור התפוצץ, פחדתי לצאת לחצר. התקשרתי למשטרה והם טרקו לי את הטלפון בפנים".
גורם במשטרה הוסיף כי המשטרה והפרקליטות רואים בחומרה רבה את מעשיהם של שני הצעירים. "כבר מההתחלה ציינו כי מדובר בעבירות חמורות מתחום העוון שהעונש עליהן הינו שלוש שנות מאסר. הפרקליטות מבינה כמונו בדיוק כי יש למצות את הדין במלוא החומרה כנגד השניים. אין כאן עילה להארכת מעצר ולכן בעצת הפרקליטות ביקשנו את שחרורם אולם כתב האישום יוגש בימים הקרובים".