שגריר ארצות הברית, דן שפירו, התראיין הערב (שני) לערוץ הראשון ואמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש עם נשיא ארצות הברית בבית הלבן בוושינגטון, לאחר שתסתיים מלאכת הרכבת הממשלה החדשה.



למרות שהמפגש בין השניים אינו יוצא דופן, ומדובר בנסיעה מסורתית שמתקיימת כל עת שמוקמת ממשלה חדשה בישראל, המפגש בין השניים עשוי לעורר עניין רב, בשל חילוקי הדעות ביניהם בנוגע לסוגית הגרעין האיראני והנושא הפלסטיני.



במהלך הלילה, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס בראיון לתומס פרידמן מה"ניו יורק טיימס" למערכת היחסים עם ישראל ולקשר עם נתניהו ואמר: "אנו נמשיך לעבוד עם בני הברית שלנו, ואין לנו בת ברית יותר גדולה במזרח התיכון מישראל. אני הנחתי את הצוות שלי להמשיך לשתף פעולה עמה. למרות חילוקי הדעות שהיו לי עם ראש הממשלה הישראלי, נתניהו, גם על איראן וגם על הנושא הפלסטיני, אני ממשיך ואומר כי הקשר וההגנה שלנו על ישראל לא ניתנים לערעור". 

 
אובמה הדגיש: "יהיה זה כישלון עצום שלי, כנשיא, אם במשמרת שלי, ישראל תיפגע או תהפוך פגיעה יותר". כמו כן, הוסיף אובמה כי היחסים עם ארה"ב אינם תלויים באף מפלגה" וחשוב שלא יעבדו עם צד פוליטי אחד בלבד". 

גם נתניהו התייחס למערכת היחסים עם ארצות הברית, ובראיון לרשת CNN אמש, כשנשאל האם הוא סומך על הנשיא ברק אובמה, הוא אמר כי הוא בטוח שאובמה עושה את מה שהוא חושב שטוב עבור ארצו, אבל שהם לא הסכימו על המדיניות כלפי איראן: "זאת לא שאלה של אמון", הוסיף.