במשך כשנתיים ביקשה ש׳ (30) להיבדק אצל רופאת הנשים שלה בסניף של קופת חולים כללית ברעננה. פעם אחר פעם, לטענתה, היא הגיעה אליה והתלוננה על כאבי בטן ודימומי וסת בלתי סדירים. ש׳ סבלה בין היתר גם מהיעדר יכולת לצפות את מועד המחזור החודשי, אבל לטענתה נמנעה הרופאה מביצוע בדיקה גופנית או בדיקה באמצעות אולטרסאונד, משום שהייתה במחזור.
בספטמבר 2013 החמירו הכאבים. ש' פנתה לחדר המיון בבית חולים שיבא בתל השומר. על אף שהייתה במחזור, היא נבדקה במקום והבעיה אותרה - שרירן ברחם (גידול שפיר של שריר הרחם) שהתפתח לממדי ענק והגיע למשקל של 1.5 ק״ג משום שלא זוהה במועד. כדי לטפל בשרירן הייתה צריכה ש' לעבור ניתוח לכריתתו באמצעות פתיחת בטן מלאה.
על פי התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין גיא־ניסים־אביחי־דר לבית המשפט ברמלה נגד הקופה, גרם הגידול נזק לפוריות של ש' משום שגרם לעיוות חריג של מבנה הרחם שלה, מה שמעלה ספק בדבר יכולתה לעבור היריון בהצלחה.

״הניסיון להסביר היעדר בדיקה בנוכחות דימום אינו סביר, מאחר שהדימומים הם חלק מהבעיה. העובדה שהם נמשכים רק מחזקת את הצורך בהשלמת הבדיקה והאבחנה״, כתב פרופ' יונתן תדיר, מומחה במיילדות ובגינקולוגיה ומבכירי המומחים בארץ לשרירני רחם, בחוות דעת שצורפה לכתב התביעה.
הוא הוסיף כי ״אבחון מוקדם של השרירן והמעקב הנדרש מאפשרים שימוש במגוון רחב של חלופות טיפול, תוך מניעת פגיעה בתקינות הרחם. היה איחור בלתי סביר באבחנת שרירן הרחם כסיבה לדימומים ולכאבים, וכתוצאה מכך גדל השרירן לממדים בלתי סבירים, נגרמה דחייה בטיפול והצטמצם מגוון חלופות הטיפול המתאימות למצבה. כעת מידת הנזק הצפוי לפוריותה היא רבה״.
ש' היא אישה חרדית שבעת המקרה הייתה רווקה וללא ילדים. לפני כחודשיים הרתה, וכעת קיים ספק אם תוכל ללדת תינוק בריא. ״בגלל השרירן שלא אותר, ההיריון הזה צריך להתרחש במעקב מוגבר ולא מן הנמנע שיתרחשו סיבוכים בהיריון ובלידה״, טען עורך דינה של ש', אביחי דר, ״היא חוששת, יש לה פחדים רבים מתקופת ההיריון ומדובר בתהליך לא פשוט. הרופאים שלה אמרו שעוד מוקדם לצפות מה יהיה, אבל עלולה להתעורר בעייתיות, מעבר לנכות הבטנית עמה נותרה״.
דר הוסיף כי ״לרשלנות קופת החולים יש השלכות קשות על חייה ועל מעמדה החברתי - בהיותה צעירה חרדית שנישאה רק לאחרונה, גם זאת לאחר קשיים משמעותיים במציאת שידוך בקהילה החרדית עקב 'פגמיה' הבריאותיים. כל זה היה יכול להימנע אם היו לוקחים את תלונותיה ברצינות ומבצעים בה את הבדיקות הנחוצות״.
תגובת קופת חולים כללית: ״אנו לומדים את כתב התביעה. התייחסות מלאה תינתן במסגרת ההליך המשפטי, כמקובל״.