המחאה הצליחה: הנהלת המרכז הבינתחומי בהרצליה הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לדחות את הכנס שבו היה אמור להשתתף יצחק מרדכי, למועד בלתי ידוע. קבוצת אזרחים התארגנו ברשתות החברתיות ודרשו מהמרכז הבינתחומי לבטל את השתתפותו של מרדכי בשל היותו עבריין מין מורשע. פרופסור עוז אלמוג, שהיה אמור לקחת חלק בפאנל,  הודיע להנהלת המרכז כי לא יטול חלק באירוע בשל השתתפותו של מרדכי.
 
האירוע המדובר הוא יום עיון בנושא "יחס החברה הישראלית לאבדות והשפעתו על תפיסת הביטחון והחוסן הלאומי", שיערך ביום א' הקרוב מטעם בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה ומרכז נבזלין לעמיות יהודית במרכז הבינתחומי הרצליה. 
 
במהלך הכינוס היו אמורים לשאת דברים הסוציולוג וההיסטוריון פרופסור עוז אלמוג, פרופסור יואב גלב, פרופסור אודי לבל, אלוף במיל' עוזי דיין, העיתונאית טלי ליפקין שחק, אלוף במיל' גדעון שפר ואחרים. את הרצאת הסיכום אמור לשאת אלוף במיל' ושר הביטחון לשעבר יצחק מרדכי.
 

את הפנייה בעניין יזם ארי רמז, במאי ומורה לתיאטרון מחיפה, שהעלה סטטוס בפייסבוק וקרא לאזרחים נוספים להצטרף אליו במחאה. הפעילים פנו להנהלת המרכז הבינתחומי ודרשו שלא לאפשר למרדכי, "עבריין מין מורשע", להופיע ב"פודיום מורם כבר סמכא ומנהיג, שאף לא התחרט מעולם על מעשיו וממשיך לנקוט בכך בהאשמות הקרבנות, מעביר מסר ברור לסטודנטים וסטודנטיות הצעירים של הבינתחומי".
 
ארי רמז עצמו שלח מכתב למשתתפי יום העיון ובו ציין כי "בחירת בית הספר לממשל להעניק את הבמה המכובדת שלה למרדכי, הינה בבחינת מתן לגיטמציה למעשיו, שכן בזאת אתה ויתר המכובדים המשתתפים בערב העיון נותנים הכרה לעברו הציבורי והצבאי שהוא כאמור מוכתם בפשעים חמורים כנגד נשים".
 
"זוהי גם העברת מסר מסוכן לתלמידי ותלמידות המרכז ואל הציבור כולו, בדבר יחסכם אל עבירות מין ואל בטחונן של נשים. כמי שעוסקים בסוגיות של בטחון, אינכם להתעלם מסוגיית בטחון אישי הנוגעת לכלל האוכלוסיה האזרחית. אני קורא לכם  לבטל את השתתפותו של יצחק מרדכי בכנס ולהביע צער פומבי על המשגה בהזמנתו".
 
רמז אמר ל"מעריב השבוע": "מרדכי מעולם לא התנצל או הביע חרטה על מעשיו. עצם מתן הבמה למרדכי על סמך תפקידיו בעבר היא נרמול של הניצול לרעה שעשה במעמדו כלפי נשים שהיו כפופות לו. הוא לא צריך להענש מעבר למה שכבר נענש אך אין שום סיבה בעולם שיחזור לזירה הציבורית".
בעקבות המכתב ששלח רמז הודיע פרופ' עוז אלמוג למארגני האירוע כי הוא מבטל את השתתפותו והסביר: "כאשר הוזמנתי להשתתף בכנס שלכם, לא ידעתי מי המוזמנים הנוספים. בעקבות המכתב של מר רמז  שמתי לב לראשונה שהאלוף במיל. יצחק מרדכי נבחר לשאת את הרצאת הסיכום. אני מזדהה עם מכתבו של מר רמז וסבור כמוהו שיש טעם לפגם וחוסר רגישות משווע בהזמנתו של מרדכי. מר מרדכי אמנם לא צריך לשאת עונשים נוספים זולת אלה שהטיל עליו בית המשפט בזמנו, אבל באותה מידה מוסד אקדמי לא חייב להעניק לו במה מכובדת לשאת דברים. זה גם מסר חינוכי רע לסטודנטים וסטודנטיות.אי לכך לא נותרה בידי ברירה אלא לבטל את השתתפותי בכנס".
 
האלוף במיל' יצחק מרדכי הורשע בבית משפט השלום בירושלים בביצוע עבירות  מין בשלוש נשים ששירתו בלשכתו בעת שכיהן כאלוף פיקוד הצפון, בעת שכיהן כשר הביטחון ובעת שכיהן כשר תחבורה ונדון למאסר על תנאי של 18 חודשים, מרדכי התפטר מהכנסת ב-2001, זמן קצר לאחר הרשעתו. הרשעתו קטעה את הקריירה הפוליטית שלו. בשנת 2005 התכוון ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, להעסיקו כמרצה למורשת קרב בבתי ספר תיכוניים בעיר. מנכ"ל משרד החינוך, רונית תירוש, בגיבויה של שרת החינוך, לימור לבנת, פסלה אותו מהוראה בבתי הספר, עקב הרשעתו בעבירת מין.