פרסום ראשון: הגורמים העבריינים שמהם טען ניב אסרף כי חשש - אינם מהווים איום. ארגון הפשיעה ״פוצח״ לפני כשנה, והעומד בראשו נעצר, יחד עם 46 חשודים נוספים. כך התברר משיחתו של ניב אסרף עם קצין מודיעין במחוז דרום של המשטרה. כמו כן נחשפה השיחה של חברו של אסרף, ערן נגאוקר, למוקד 100.
אסרף, שביים את חטיפתו בשבוע שעבר והקפיץ עם נגאוקר את כוחות הניטחון וההצלה, הסביר עם שחרורו למעצר בית כי חשש מגורמים עבריינים ופעל במטרה לעורר את תשומת הלב של המשטרה.
מהשיחה עולה כי אסרף, איש מג״ב לשעבר, הגיע לפני כשנה למשרדי הבילוש של מחוז דרום ושוחח עם קצין המודיעין - שיחה שהוקלטה לטענת המשטרה, ופרטים ממנה מתפרסמים כאן לראשונה. באותה שיחה אמר שהוא מסובך בחובות וכי הוא חייב כסף לגורמים עבריינים על רקע הימורים. אסרף ביקש להפוך לסוכן בתמורה לסגירת חובו, אך לא אמר מילה אחת על כך שהוא מרגיש מאוים.

קצין המודיעין שיתף עמו פעולה, אולם לפגישה לאחר מכן אסרף לא הגיע וקצין המודיעין הבין כי הוא אינו רציני. בינתיים החלה המשטרה לפעול בעניין והארגון נחשף. סוכן של המשטרה ועדי מדינה הובילו להפללתם של 47 חשודים מאזור באר שבע בעבירות חמורות של סחיטה ואיומים, ניהול בתי הימורים, הלבנת הון, הלוואות בשוק האפור, סחר בקוקאין והתפרצויות לבתים.
בראש ארגון הפשע עמד משה רובין. לפיכך עולה כי הגורמים שעליהם דיווח בשעתו אסרף נוטרלו כבר לפני כשנה, ולא ברור איזה איום הם היוו עבורו.
לידי ״מעריב־השבוע״ הגיעו פרטים מתמליל השיחה של נגאוקר עם מוקד 100 של המשטרה. התמליל חושף כי בניגוד לטענתו הראשונית, שלפיה לא התקשר למוקד אלא רק נעזר בשוטר שעבר במקום, מתברר כי נגאוקר אכן התקשר. בשיחה נשמעת המוקדנית שקיבלה את השיחה, ולאחר מכן נשמע קולו של נגאוקר המספר שהוא וחבר נתקעו בשל פנצ׳ר, והחבר הלך להביא מפתח לגלגלים.

בהמשך ניסתה המוקדנית לברר היכן הוא נמצא והוא השיב שסמוך לקריית ארבע. היא שאלה לאן הלך החבר והוא השיב כי הלך לאחד היישובים בסביבה. המוקדנית אף ביררה אם יש ברשותו של החבר טלפון נייד ונענתה כי המכשיר נשאר במכונית מסוג קיה ריו אפורה.

בסוף השיחה שלחה המוקדנית ניידת ווידאה כי הוא נמצא במקום שאינו מסכן את התנועה. מהחקירה עולה כי עם הגעת הניידת הצביע נגאוקר על בית ענון כמקום שאליו הלך אסרף. מאז שינה נגאוקר את גרסתו וטען כי השיחה אכן התקיימה אך לא הוא שיזם אותה.