זעם בימין בעקבות הרס מבנה של בית כנסת 'חזון דוד' בסמוך לקרית ארבע, שנבנה לטענת המנהל האזרחי במקום בלתי חוקי ועל אדמה פלסטינית. בתגובה אמר ח"כ בצלאל סמורטיץ (הבית היהודי) כי "לבית היהודי אסור יהיה לשבת בממשלה שלא תשנה את הכיוון הזה".


"הרס בית הכנסת 'חזון דוד' הלילה בקרית ארבע הוא אירוע חמור ומקומם. שוב ושוב. נושאים את שמו של שלטון החוק לשווא, כנגד יהודים בלבד”, כתב הבוקר ח”כ סמוטריץ' בדף הפייסבוק שלו.

"במשך תקופה ארוכה שהתכנון מוקפא לחלוטין בהוראה מגבוה של ראש הממשלה, שלא מסדירים מאחזים שהבטיחו להסדיר ושמנסים להקפיא את החיים ביהודה ושומרון. כל התקופה הזו הערבים בונים ומשתלטים על קרקעות באופן שיטתי ומאורגן בשטחי C, וברשויות אכיפת החוק אין פוצה פה ומצפצץ", הוסיף.


"אני מחזק את ידי הגיבורים תושבי קריית ארבע הנאחזים בגאון באדמת ארץ הקודש ומשוכנע כי בית הכנסת ייבנה מחדש, פשוט כי זו האמת ובסוף היא תנצחם", הכריז ח”כ סמוטריץ'.

גם תנועת נשים בירוק גינתה את הרס בית הכנסת. "חזון דוד' ספג הלילה את ההרס הל"ו. כגנבים בלילה מצוידים בכלים כבדים, קבלן הריסות ושרשרת הדוקה של שוטרים הצליחו תוך שעתיים להשאיר מן המקום תל חורבות. ארון הקודש וספר התורה הוגלו. המראות נוראיים. רעש הדחפורים חפר עמוק בלבבות אך הרוח של האנשים איתנה. כפי שבטוחים אנו שמחר תזרח השמש, אנו בטוחים כי מחר יוקם בית הכנסת מחדש", אומרים בתנועה.
 ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, הוסיפו: "אכן רוח העם איתנה אך איפה רוח המנהיגות שזה עתה נבחרה באצבעותינו? אנו קוראים לנבחרים הלאומיים: חדלו מההרס.  הסדירו. תנו זמן לסדר את הטעון סידור. אל תהיה ידכם קלה על השופלים".
 חזון דוד הוקם לזכרם של דוד הכהן ויחזקאל מועלם, שנרצחו באותו יום בשנת 2001 בידי מחבלים. דוד כהן נרצח מירי מרכב עוקף על מכוניתו, סמוך לכניסה לקרית ארבע. חבר מועצת קריית ארבע, יחזקאל (חזי) מועלם, שהגיע למקום בעקבות הפיגוע הזה נורה אף הוא על ידי מחבלים. מועלם נפצע תחילה בינוני, הועבר לניתוח בבית החולים הדסה עין כרם, ובמהלכו נפטר מפצעיו.  בית הכנסת "חזון דוד" הוכרז על ידי הממשלה כמאחז בלתי חוקי, והוא פונה כבר מספר רב של פעמים בעבר.