שיינין ממשיך ומצביע בדוח על הכשלים הרבים של הרשויות השונות בנושא בטיחות בדרכים: "מהממצאים ניתן להסיק, שהכספים שנותבו לתחום הולכי הרגל והתשתיות העירוניות לא סיפקו את התמורה הבטיחותית. במשך 7 השנים בהן פעילה הרשות, היא הזרימה מעל מיליארד ש"ח לרשויות המקומיות בצורות שונות, אך ללא כל הצלחה בהורדה של מספר ההרוגים מקרב הולכי הרגל. גם הכספים שנותבו למשרד החינוך, לשיעורי "זהירות בדרכים", פספסו כנראה את יעדם, כיוון שאין כל מחויבות של תלמידי התיכון ללמוד את התחום... הכספים שנתנה הרשות למשטרת התנועה החליפו בסה"כ כספים, שמשטרת ישראל הייתה מקצה ממקורותיה היא למשטרת התנועה".
לסיכום ממליץ ד"ר שיינין לסגור את הרשות הלאומית ולהקים אותה מחדש במתכונת שעליה המליצה הוועדה שהוא עצמו עמד בראשה כבר לפני 10 שנים.
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה עד כה.