ישראל אינה מתכוונת בשלב זה לאשרר את האמנה למניעת ניסויים גרעינים (אמנ"ס - CTBTO), כך עולה משיחותיו של מנכ"ל הארגון , ד"ר לסינה ז'רבו, המבקר בישראל בראש משלחת של מומחים מטעם הארגון.
במהלך ביקורו, שנמשך יומיים, הוא נפגש עם מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית, ד"ר שאול חורב, והערב (שלישי) ייפגש עם שר המודיעין, ד"ר יובל שטייניץ. הוא גם נפגש לשיחה עם חברת הכנסת ציפי לבני, מהמחנה הציוני.

הביקור מתקיים במסגרת סדנה של הארגון שבה משתתפים 100 מומחים מ-29 מדינות, בהן ירדן ומצרים. ישראל חתמה על האמנה ב-1996 אך לא אשררה אותה. היא אחת משמונה מדינות שללא אשרורן האמנה אינה יכולה להיכנס לתוקף משפטי אף בפועל היא מתקיימת. 

" מודה לדאגות ששמעתי מבני שיחי בישראל"
חמש מדינות – ישראל, ארצות הברית, סין, מצרים, ואיראן – חתמו אך לא אשררו, ושלוש – הודו, פקיסטן וצפון קוראה אף לא חתמו.  בראיון למעריב אונליין, אמר ד"ר ז'רבו כי בשיחותיו בארץ ניסה לשכנע שאשרורה של ישראל יהיה מהלך בעל משמעות בינלאומית חשובה.


ישראל לא תאשר את האמנה בשלב זה. ד"ר ז'רבו. צילום: רויטרס

"אנו רוצים לסמל לעולם שבעצם קיום הסדנה בישראל, הארגון שאני עומד בראשו מייחס חשיבות רבה לישראל בתקווה שהיא תאשרר את האמנה", הוא הוסיף. "אני מודה לדאגות ששמעתי מבני שיחי בישראל, ולכן אני כאן", אמר ז'רבו.  לדבריו, הוא משוכנע שהשאלה אם ישראל תאשרר את האמנה היא לא "אם, אלא מתי"

הוא שמע מבני שיחו בישראל כי מדינות באזור, כמו ערב הסעודית, מצרים ואיראן, שהבטיחו לשתף פעולה עם האמנה אינן עושות זאת. בעוד שבישראל הוקמו ופועלות שתי תחנות ניתור ומעבדה שתפקידן לאתר ניסוים גרעינים – הרי הערב הסעודית ומצרים, שהתחייבו להקים תחנות דומות - לא עשו זאת. באיראן, הוקמה תחנה, אך ב-2005 ניתקו אותה  האיראנים מקשר למטה הארגון בוווינה.

סוריה טרם חתמה על האמנה
נימוק אחר של ישראל נגד אשרור האמנה הוא שסוריה, שניסתה לפתח נשק גרעיני – מהלך שסוכל על ידי הפצצת הכור שלה בידי ישראל – לא חתמה על האמנה. לאחרונה הבהירה ישראל עם זאת כי העובדה שארצות הברית לא אשררה גם היא את האמנה אינה גורם להחלטתה בנושא זה.
ד"ר ז'רבו אמר עוד שלדעתו אשרור ישראלי יכול להוות "מחווה משמעותית" שתביא בעקבותיה את המדינות האחרות באזור לעשות זאת. לדעתו זה גם צריך להיות אינטרס ישראלי להפגין גמישות, כדי להדוף מישראל ביקורת בנושאי גרעין אחרים, כמו העובדה שהיא אינה חתומה על האמונה למניעת להפצת גרעין (NPT). 
על פי אמנ"ס חל איסור לבצע ניסוים גרעינים בכל מרחב שהוא – יבשה, תת-קרקע, ים, אויר וחלל. האיסור השה מתקיים למעט שלושה ניסוים גרעינים שבוצעו בעשור האחרון על ידי צפון קוראה ואשר תחנות האיתור של אמנ"ס קלטו אותם.