בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע צעיר מהכפר יפיע, במגע עם סוכן זר, על הצטרפותו למחנה אימונים של דאעש בסוריה למשך עשרה ימים. צעיר נוסף, תושב ערערה בנגב הורשע בתמיכה בארגון דאעש ברשתות החברתיות.

בית המשפט המחוזי בנצרת, הרשיע את חמזה מגאמסה, צעיר מהכפר יפיע שבצפון, במגע עם סוכן זר, חברות בהתאגדות בלתי מותרת, קשר לפשע ויציאה שלא כדין מישראל. על פי כתב האישום, במהלך מספר חודשים שקדמו לספטמבר 2014, נהג מגאמסה לצפות יחד עם חבריו בקטעי וידאו של דאעש וארגונים נוספים ביוטיוב, אשר פועלים בסוריה ושיבח את ההצטרפות לדאעש.
 
ככל הנראה מגאמסה הרבה לצפות בתכנים ורצונו להצטרף לכוחות המורדים הלך וגבר. יחד עם חבריו, צפה מגאמסה בסרטונים שונים בהם פורטו דרכי הכניסה לסוריה. בין היתר, הסתננות דרך גבולה המשותף עם טורקיה, תוך הסתייעות במבריחים. 
מגאמסה החליט ליצור קשר עם פעיל במדינה האיסלמית בסוריה, על מנת לאמת את פרטי המידע הנוגעים לדרכי ההסתננות לסוריה. לשם כך, גלש הנאשם לדף הפייסבוק הראשי של דאעש ואיתר את הפרופיל של כרים אלאנצארי, בו מצוין כי הוא מתגורר בסוריה והינו לוחם ג'יהאד. 
 
מגאמסה פנה אל כרים בצ'ט פרטי ולאחר היכרות קצרה סיפר כי תושב פלסטין המעוניין להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש. הנאשם ציין כי ראה סרטון שמסביר כי ניתן להסתנן לסוריה מאיזור ענתאב שבטורקיה. כרים הנחה את הנאשם ליצור עמו קשר בהגיעו לטורקיה, אז יסביר לו את דרכי ההגעה לסוריה. 

"יציאה למדינת אויב לצורך הצטרפות ללחימה במסגרת ארגון טרור"
 
בתחילת אוקטובר 2014, בשעות הבוקר, טסו הנאשם וחבריו מנתב"ג לאנטליה והגיעו בשעות הצהריים אל המלון. בהתאם לתכנון המוקדם, דיווח לכרים כי הגיע לטורקיה. כרים הנחה את הנאשם להגיע לענתאב באוטובוס ומשם להסתנן לסוריה תוך הסתייעות במבריח. בשיחה הנחה כרים את מגאמסה להגיע לכפר ראעי בסוריה, שם יראה בצורה ברורה את המרכז של דאעש ויוכל להצטרף לארגון. מגאמסה שהה במחנה במשך 10 ימים, במהלכם עמד בקשר טלפוני עם בני משפחה וחברים מישראל, בסופם החליט לחזור לישראל. כשחזר בסוף אוקטובר נעצר.
 
בהכרעת הדין של המחוזי נכתב בין היתר כי, ״יציאה למדינת אויב, המצויה במלחמה עקובה מדם, לצורך הצטרפות ללחימה במסגרת ארגון טרור, אשר אחת ממטרותיו, על פי האידיאולוגיה הקיצונית בה הוא אוחז, הינה השמדת מדינת ישראל והצטרפות לאותו ארגון בפועל, אינם יכולים לבוא בגדר המונח 'הסבר סביר'".
בבית המשפט המחוזי באר שבע, הורשע צעיר נוסף, עומר אבו קוש בעבירות של תמיכה בארגון הטרור דאעש והוסכם שהתביעה תטען לארבע חודשי מאסר בפועל, במסגרת הסדר טיעון, בדרך של עבודות שירות, במידה ויימצא מתאים לכך, בצמוד לקנס של 75 אלף שקלים. על פי כתב האישום נהג אבו קוש לפרסם ברשת הפייסבוק תמונות וסרטונים התומכים בפעילות דאעש בסוריה ומעודדים את פעילות הארגון.