הפארמדיקים של מד"א נפגשו אמש (שלישי) בבית החולים שערי צדק עם עמיתם, סמל יהונתן, הפאראמדיק הצבאי בו טיפלו כשנפצע קשה בפיגוע הדקירה סמוך למעלה לבונה לפני כשבוע.



יהונתן הודה במהלך המפגש המרגש לעמיתיו הפאראמדיקים, בצלאל בן חמו, חגי ברטוב ואילן קליין, שטיפלו בו. הוא סיפר על התנהלותו במהלך האירוע: "סייעתי לצוות הרפואה שהיה איתי כיצד לטפל בי ותדרכתי אותם מה עליהם לבצע עד להגעת צוות מד"א למקום. אני זוכר במטושטש את ההגעה של הפאראמדיקים של מד"א וידעתי שאני בידיים טובות, מקצועיות ומסורות".



הפאראמדיק בן חמו סיפר ליהונתן: "אביב, החובש הצבאי שהיה במקום עשה פעולה חשובה מאוד שהצילה את החיים של יהונתן, הוא ביצע נקודת לחיצה ובכך שמר על הדימום שלא יפרוץ ושיהונתן לא יאבד דם".




צילום: דוברות מד"א


אילן קליין ובן חמו שחזרו את האירוע וסיפרו: "כשהגענו ראינו כוח רפואה של צה"ל מטפלים בשני החיילים שנפצעו. יהונתן היה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון. תוך פינוי מהיר לבית חולים כאשר מצבו מוגדר קשה הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום, טיפול תרופתי, הרדמה והנשמה. החייל השני התהלך כשהוא בהכרה מלאה וסבל מפצעי דקירה בגב, לאחר טיפול בשטח פינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל".



בסוף המפגש המרגש איחלו הפאראמדיקים של מד"א ליהונתן החלמה מהירה והזמינו אותו להצטרף אליהם ולהתנדב גם בתחנת מד"א בירושלים בנוסף להתנדבותו במרחב דן של מד"א.