מותו של שלום יוחאי שרקי, ההרוג באירוע הדריסה, שעדיין מתקיימת בדיקה לגביו האם מדובר בפיגוע, הותיר רבים בסביבתו בהלם. הרב אהרן טרופ, ראש ישיבת בני צבי בבית אל, בה שרקי היה מדריך, אמר על ההרוג: "מדובר בבחור מסור מאוד, אהוב מאוד, שהשקיע את כל כוחותיו ואהבתו לתלמידים בישיבה".



עוד אמר טרופ על שרקי: "כולנו לוקחים את זה פה קשה מאוד ולא מובן איך יכול להיות שבעיר הקודש, עיר הבירה, יהודים שרק רוצים לעשות טוב לעולם נרצחים פעם אחרי פעם. משפחות המרצחים עדיין חיות בעיר. איך לא מגרשים אותם לכל הרוחות? איך לא הורסים את בתיהם?"

שרקי, בן ה-25, הוא בנו של הרב הרב אורי שרקי‏, מרבני מכון מאיר, הוא רבה של קהילת "בית יהודה" בקריית משה בירושלים ויו"ר ברית עולם - המרכז העולמי לבני נח ומחבר ספרים.


משפחת ההרוג פרסמה הבוקר הודעה: "ברוך דיין האמת נכדנו, בנינו ואחינו אהוב ואוהב שלום יוחאי שרקי הי״ד שנרצח בידי בן עוולה השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש הלוויתו תיערך היום פרטים יבואו".



הבוקר נקבע מותו של שרקי, שנדרס אמש בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, בעת שעמד בתחנת האוטובוס. באירוע נדרסה צעירה נוספת כבת 20 והובאה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא במצב קשה. הבוקר דווח כי מצבה מוסיף להיות קשה.
בעת האירוע פונו הגבר והאישה אל מרכז הטראומה בהדסה עין כרם כשהם במצב קשה מאוד ובסכנת חיים. הנהג עצמו, החשוד בדריסה, תושב מזרח ירושלים בן 37, נשוי ללא ילדים המתגורר בענאתא, נפגע באורח קל ופונה אף הוא לבית החולים. 
החשוד יועבר לחקירת השב"כ לאחר השלמת בדיקות בבית החולים הדסה עין כרם. בשלב זה כלל כיווני החקירה נבדקים, לרבות האפשרות כי מדובר בפיגוע מכוון.
ההנחה הראשונית הייתה שמדובר בתאונת דרכים, אך במשטרה חוקרים את הנהג שנפצע קל ולא שוללים אפשרות כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. כוחות משטרה רבים, בהם מפקד מחוז ירושלים ניצב ניצב משה (צ'יקו) אדרי הגיעו לזירה. השוטרים חסמו את כביש 1 לכיוון פסגת זאב לתנועת כלי רכב. 
חוקרי מז"פ (זיהוי פלילי) פרקו את הרכב, על מנת למצוא בו ראיות שיוכלו לשפוך אור על נסיבות האירוע.