שיחת הטלפון הדרמטית: הערב (חמישי) נחשפת שיחת הטלפון  שהתקבלה בקו החירום של מד"א (101) מאירוע הדריסה אמש בגבעה הצרפתית בירושלים. באירוע נהרג שלום יוחאי שרקי ז"ל בן ה-25, ונפצעה בת זוגו, שעדיין נמצאת במצב קשה ומאושפזת בבית החולים. בשיחה נשמע אחד מעדי הראייה לפיגוע שהיה במקום, שמדווח על האירוע למוקדנית מד"א. 




זירת הדריסה בירושלים אמש. צילום: מרק ישראל סלם 


המטלפן המדווח: "שלום תבואו דחוף דחוף מאוד"


המוקדנית: "הרכב הפוגע עדיין שם?"
המדווח: "כן כן" 
המוקדנית: "כמה פצועים יש?" 
המדווח: "הם שוכבים"
המוקדנית:"כמה שוכבים?" 
 
המדווח: "אני רואה איזה שלוש על הרצפה, שניים שוכבים ואחד בתוך האוטו". 
המוקדנית: "מי שבאוטו הוא לכוד?"
המוקדנית: "יש עוד אנשים שנפגעו?"
המדווח: "לא לא"
 המוקדנית:" תנסו לעצור להם את הדם"

לפי דובר המשטרה, גובר החשש כי הדריסה בתחנת האוטובוס היא אירוע פח"ע מכוון. חקירת הנהג בן ה-37, תושב ענאתא, נמשכת.


שלום שרקי ז"ל שנהרג באירוע הדריסה אמש. צילום: באדיבות המשפחה

נהג רכבי פרטי פגע אמש בשני אזרחים שהיו בתחנת אוטובוס בצומת האוניברסיטה העברית - דרך שועפט ופצע אותם. מותו של אחד מהם, שלום שרקי ז"ל, נקבע במהלך הבוקר, לאחר שנפצע במצב קשה והועבר לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא בסכנת חיים.

ההנחה הראשונית של המשטרה הייתה שמדובר בתאונת דרכים, אך במשטרה חוקרים את הנהג שנפצע קל ולא שוללים אפשרות כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

שמואל דהוקי, מתנדב איחוד הצלה שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בתאונה עם מעורבות הולכי רגל ששהו בתחנת אוטובוס בסמוך לפסל הלבן. הענקנו טיפול רפואי ראשוני לגבר כבן 30 ולאישה בסביבות גיל 20 שנפצעו באורח קשה מאוד ואיבדו את ההכרה".

 הלוויתו של שרקי ז"ל, נערכה הערב בהר המנוחות בירושלים. ראש עירית ירושלים ניר ברקת הספיד את שרקי ואמר בנחרצות: "שעות ספורות לאחר הטקס הממלכתי לציון יום הזכרון לשואה התבצע פיגוע מכוון ואכזרי". 
 
 אביו של הנרצח, הרב אורי שרקי, ספד בדמעות לבנו: "לך בני היקר לא קשה, כי נשמתך האצילית עולה ישירות דרך כל הרקיעים אל מלך השלום. זכית בהריגתך במסירות נפש מיוחדת. העידו הרופאים שאתה הצלת את חייה של מי שעמדה לידך".