ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגש מחר (שישי)  עם עם יושב ראש ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, בניסיון לקדם את המשא ומתן הקואליציוני, כשבמוקד הפגישה תעמוד דרישת ליברמן לקבל לידיו את תיק הביטחון או להשאיר בידיו את תיק החוץ אותו דורש גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.
לקראת הפגישה דווח בפרסומים שונים כי יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, אמר כי מפלגתו דורשת מראש הממשלה לבטל התחיבוות שונות שנתן למפלגות החרדיות ובכלל זה ביטול הסנקציות הפליליות בחוק השיוויון בנטל וביטול חוק אזור רישום אחד לנישואין שאושר בכנסת הקודמת.
על פי הדיווח, אילטוב אמר  בפגישה סגורה כי ישראל ביתנו לא תהסס לשבת באופוזיציה וכי נתניהו מעדיף ממשלת אחדות על פני ממשלה עם ליברמן או אפילו עם בנט. לטענתו, החרדים הם אלה הדוחפים לממשלת אחדות עם הרצוג משום שהם יודעים כי ליברמן עשוי לטפרד את ההשגים שהם מבקשים לעצמם במשא ומתן הקואליציוני.

בישראל ביתנו טוענים כי בניגוד לדיווחים אין כל מחלוקת בינם לבין הבית היהודי לגבי תיק החוץ, וכי המחלוקת העיקרית בין הליכוד לבין הבית היהודי נוגעת לשאלת תיק שלישי עבור איילת שקד ולא עניין תיק החוץ.
בעניין זה אישר היום גורם בכיר בצוות המשא ומתן הקואליציוני למעריב השבוע כי לבית היהודי תוצע חבילה של שלוש תיקים בתמורה לויתור של בנט על תיק הדתות, אותו דורש יו"ר ש"ס אריה דרעי. 

אריאל: "תיק הביטחון לא עומד על הפרק אבל תיק החוץ כן”
הליכוד מציע לבנט שני תיקים – את תיק הכלכלה שנמצא בידיו גם כיום, ובנוסף לכך את המשרד לעניינים אסטרטגיים. בנוסף מוצע תיק החקלאות לשר אורי אריאל, שיצטרך לוותר על משרד הבינוי והשיכון. לגבי תיק שלישי לאיילת שקד לא הושגה הסכמה והדבר מותנה גם בכך שתושג הסכמה בין כל מרכיבי הקואליציה לגבי הרחבת הממשלה ל-21 שרים.
השר אורי אריאל אישר היום כי הבית היהודי עומד לאבד את תיק הבינוי והשיכון. בראיון לערוץ הכנסת אמר : "הייתי שמח להישאר בתפקידי, אבל יש לי הערכה כמעט ודאית שתיק הבינוי יהיה בידי מפלגת כולנו”. עוד אמר כי “תיק הביטחון לא עומד על הפרק אבל תיק החוץ כן”.
מהבית היהודי נמסר בתגובה כי לאחר שהמפלגה דרשה את משרדי החוץ והדתות, הליכוד הודיע שיסרב ויציע הצעה נגדית - שטרם הגיעה. במפלגה הגישו כי הם לא מוותרים על דירשתם לתיק החוץ.
בליכוד אמרו לעומת זאת כי "מתקיימות שיחות עם בנט כדי לנסות לסגור חבילת תיקים, שעוד לא ברור מה היא תכלול. עלו כמה רעיונות לגבי התיקים שהמפלגה תקבל, ואחד מהם הוא לתת לה את תיקי הכלכלה והחקלאות לצד תיק נוסף אולם הדבר מותנה בהגדלת מספר השרים מ-18 ל-21”.
על רקע כל הפלונטר הזה ינסה נתניהו מחר לקדם את המשא  ומתן עם ליברמן בתקווה לפריצת דרך שתאפשר להשלים את הפאזל הקואליציוני, אולם בכל מקרה, אומרים בכירים בצוות המשא ומתן של הליכוד, לא ניתן יהיה להשלים את מלאכת המרכבה לפני פקיעת המנדט להרכבת הממשלה, ביום רביעי  בשבוע הבא, ועל כן צפוי נתניהו להתייצב בשבוע הבא במשכן הנשיא ולבקש אורכה של 14 ימים נוספים.