בשבוע הבא יצוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. משרד ‏הביטחון מפרסם נתונים לפיהם עד היום נספרו 23,320 חללים, 116 חללים התווספו ‏למניין הנופלים בשנה האחרונה , ועוד 35 נכי צה"ל שנפטרו כתוצאה מנכותם, והוכרו ‏במהלך השנה כחללי צה"ל.



מספר החללים שמקום קבורתם לא נודע עומד על 553. ‏נכון להיום משרד הביטחון מטפל ב- 9,753 משפחות שכולות, 4,958 אלמנות ו- 2,049 ‏יתומים עד גיל 30. רק במבצע צוק איתן התווספו 67 חללים שאחד מהם אורון שאול ‏ז"ל מקום קבורתו לא נודע.  



במהלך יום הזיכרון צפויים לפקוד את בתי העלמין ‏והחלקות הצבאיות כ-1.5  מיליון איש. ‏עד יום הזיכרון יפקדו אנשי אגף משפחות והנצחה את קבריהם של כל הנופלים ויניחו ‏דגלון, ידליקו נר זיכרון ויניחו צרור פרחים.



אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון ‏הוא הגוף שתומך ומלווה את המשפחות השכולות בכל ימות השנה, ולקראת יום ‏הזיכרון מקיים ביקורי בית יזומים באמצעות  "מחוז שומר קשר", מטפל באוכלוסייה ‏המבוגרת ודואג להתאים את שירותי האגף לצרכיהם ומקיים קבוצות תמיכה לאחים ‏שכולים המתמודדים עם הטיפול בהורים מזדקנים, קבוצות לאלמנות בשילוב ‏אמצעים אמנותיים, קבוצת הורים שכולים עם שכול כפול, קבוצת אלמנות ויתומים ‏צעירים בני העדה הדרוזית ועוד.‏