רק עשרות תושבים הגיעו הערב (שבת) לפעילות מחאה שנערכה מחוץ לקניון הסינמול (לב המפרץ) בחיפה. התושבים מחו נגד זיהום האויר בעיר, זאת בעקבות נתוני התחלואה אותם חשף בשבוע שעבר משרד הבריאות, ואשר על פיהם מחלתם של מחצית מילדי חיפה אשר חלו בסרטן - קשורה בזיהום האוויר באיזור. 

"זהו אירוע לזכר אלו שנפטרו כתוצאה מזיהום במפרץ חיפה, וכמו כן אירוע הזדהות עם אלפי חולים במחלות לב, אסטמה, סרטן לימפה, שד וריאות אשר נובעים ישירות מהזיהום", טען הערב עופר ברקן, פעיל סביבתי וממארגני המחאה: "אנחנו תובעים את הפסקת התוכניות להרחבת בתי הזיקוק, פרוייקט קרקעות הצפון והרחבת נמל חיפה, ובדיקה מחדש האם יש בהם בכלל צורך. מדובר בחיים של אנשים, אנחנו לא באים לחבק עצים בנושא החור באוזון, אלא פועלים למען החיים עצמם, במובן הכי פשוט שלהם, חייהם של רבבות בני אדם באיזור הזה. יש כאן תינוקות וילדים ואנשים, שמופקרים בידי ממשלות ישראל לדורותיהן ואנחנו דורשים לעצור את תוכניות ההרחבה לאלתר", אמר ברקן.   
המפגינים טענו כי הגיע הזמן להתעורר. "מפרץ חיפה הפך לגיא הריגה כתוצאה מהזיהום. הגיע הזמן שמקבלי החלטות בממשלה יכריזו על האזור כמוכה זיהום, שיערכו סקר עומק אפידמיולוגי עדכני, ויעצרו את הרחבת התעשייה - הגדלת בתי הזיקוק פי שלושה, הקמת נמל ענק וחוות מיכלי דלק". 

חיים נתיב, תושב קרית מוצקין וחבר הועד המנהל בעמותת 'הקואליציה לבריאות הציבור', אשר השתתף בהפגנה, אמר כי העובדה שלפעילות המחאה הגיע רק קומץ זעום של תושבים, נובעת לא רק מהייאוש של התושבים אשר התרגלו כי המחאות אינן מובילות לדבר, אלא גם מתרבות ומהרגל:  "אנשים כאן לא נוהגים לצאת יותר מידי להפגנות. הציבור דיי אדיש ובעיקר רוצה שמישהו אחר יעשה בשבילו את העבודה. תושבי האיזור מתרכזים בחיי היום יום ובמאבק המחייה האישי שלהם, ובנוסף, עם כל הבהלה, מחלות זה נראה להם דבר קצת ערטילאי ולא משהו שיקרה להם מחר בבוקר. אני רוצה להגיד לאנשים לקום מהכסאות ולהצטרף למחאה, כי מחר בבוקר הם או הקרובים שלהם, יהיו הקורבנות". 
 
עמותת הקואליציה למען הציבור קיימה בערב חמישי האחרון אסיפת חירום אליה הגיעו עשרות פעילים סביבתיים, תושבים וחברי מועצה מהאיזור. מנכ"לית העמותה ליאורה אמיתי סיפרה על הקמת קבוצות עבודה לצורך המאבק בנושא זיהום האויר במפרץ, ובין היתר קבוצת פעילים אשר תתייצב בדיונים בוועדת התכנון הארצית, העתידה לידון בחודש הבא בבקשות ההתנגדות במסגרת התוכניות לקידום פרוייקט קרקעות הצפון, והרחבת בתי הזיקוק.