גבר בשנות ה-50 לחייו המתגורר בצפון הארץ נעצר לחקירה לאחר שתועד מקיים יחסי מין עם כלב בסרטון שהופץ בימים האחרונים באינטרנט. המעצר התבצע בעקבות תלונה שהגיעה למשרד החקלאות ופיתוח הכפר אודות הסרטון. החשוד הודה בחקירתו במעשה.



מפקחי המשרד התחקו אחר צלם הסרטון ופנו אליו כדי לקבל פרטים על זהות המצולם ומקום מגוריו. עם קבלת המידע יצאו צוותים של המשרד למקום, וגילו כי הכלב אינו שייך למצולם, ולכן אין צורך לקחת אותו ממנו.



במקביל, אותר בעליו של הכלב, ומחקירת המקרה עולה כי מדובר בשכנים של המצולם, שככל הנראה פיתה את הכלב לבוא עמו באמצעות בשר. הכלב נותר ברשות בעליו, שהונחה לא לאפשר לו לשוטט ללא רצועה כנדרש בחוק.



ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, שופכת אור על הסרטון המזעזע: "בסרטון שהופץ ברשת באופן ויראלי בימים האחרונים, נראה אדם בוגר מכריח כלב לקיים עמו יחסי מין. הכלב אמנם מכשכש בזנבו בתחילה, ככל הנראה בשל שקית המזון שחשב שיקבל, אך במהרה כשכוש הזנב התחלף לכשכוש קטן בין רגליו, דבר המעיד על פחד. נראה כי מדובר, לכאורה, במקרה של ניצול חסר ישע".



לפני כשנה נעצרו גבר בשנות ה-40 לחייו וצעירה בשנות ה-20 בפרדס חנה בחשד שקיימו יחסי מין עם כלב פיטבול בן 5. מהתלונה שהוגשה נגד הזוג עלה כי לא מדובר במקרה חד פעמי. בישראל קיום מגע מיני עם בעלי חיים נחשב בעבר לעבירה שעונשה עשר שנות מאסר, אולם בשנות ה-70 שונה החוק, ומאז מגע מיני עם חיות אינו נחשב עוד לעבירה בפני עצמה אלא איסור שנאכף בסעיפים כמו הפרעה לציבור או התעללות בבעלי חיים.