מאתיים השתתפו בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב, נגד ״מחסני הילדים״, בעקבות חמשת מקרי התמותה בגני הילדים של השוהים הזרים בדרום תל אביב, שאירעו בשל היעדר התשתיות והתנאים שם. המפגינים נשאו שלטים, עליהם נכתב: ״הצילו את ילדי וילדות דרום תל אביב״ ו״כאן זה לא מחסן - די להזנחת הילדים״.


מנכ"לית תנועת ״אחותי״ שולה קשת, ממארגני ההפגנה, אמרה כי "אסור לשתוק למוות של ילדים, מגיע להם לחיות בכבוד. התנאים של הגטו של דרום תל אביב הורגים את כולם ובראש ובראשונה את הילדים. אנחנו בדיוק אחרי יום השואה בו ראינו את חיי היהודים שהיו בגטאות ואיזה מחיר זה גבה, בדרום תל אביב גם מתים אנשים וחייבים לעצור את זה".

הנושא עלה לכותרות לאחרונה, בעקבות חמישה מקרי של תמונת ילדים, ובהם של תינוק כבן ארבעה חודשים שהיה בריא לחלוטין לטענת משפחתו, ונמצא כשהוא ללא רוח חיים, בעקבות התנאים הצפופים בפעוטונים שפועלים בדרום תל אביב ללא רישיון.



משרד מבקר המדינה פרסם הודעה בעקבות הטרגדיה, והזכיר כי כבר פרסם חוות דעת על "הטיפול בקטינים חסרי מעמד אזרחי בישראל" ובה הועלו ליקויים בטיפול המדינה בקטינים זרים, בהיבטים של רווחה, בריאות, וחינוך, וכן בנוגע לקביעת מדיניות הממשלה. בדוח ניתנה שורה של המלצות לביצוע. בין השאר הועלו ממצאים חמורים ביותר על גני ילדים פיראטיים שבהם שוהים תינוקות ופעוטות, לעתים בתנאים של סכנת חיים.
במשרד המבקר מותחים ביקורת על הגופים השונים שלא טיפלו בבעיה: "הנושא נבדק שוב כעבור שנה. התברר שלא נעשו פעולות משמעותיות לתיקון. מצבים של סכנת חיים והזנחה מתמשכת באותם גני ילדים (הידועים כ"בייביסיטרים") עדיין קיימים", נכתב בהודעה.