נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, עורר ביממה האחרונה זעם ציבורי גדול, שלא פסח גם על המערכת הפוליטית. 
אתמול (שני) פירסמה  העיתונאית שרון שפורר באתר "דה מרקר", כי נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס יירתם לעזרת בנק הפועלים בהרחבת עסקיו אל מעבר לים, תמורת 30 אלף דולר בחודש. 
 בין היתר, מתכנן פרס לפי הפרסום לנסוע בעוד שבוע לאירוע לציון 40 שנות פעילות הסניף האמריקני של הבנק, שיערך בניו יורק. שמו של הנשיא התשיעי של ישראל אף מתנוסס על הזמנה מטעם הבנק לצד ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני. הדבר עורר ביקורת רבה בקרב הפוליטיקאים, הן מהימין והן מהשמאל.


"חוגג יום הולדת במיליונים". מירי רגב. צילום: פלאש 90 

הפרסום עורר תגובות חריפות במערכת הפוליטית מימין ומשמאל, חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) כתבה בדף הפייסבוק שלה: "ללא ספק יהיה מעניין לראות את פרס מסתובב בכנסת עם הסרט הכתום המיועד ללוביסטים.  זה פשוט לא יאומן, הנשיא לשעבר שמעון פרס, על פי הפרסום בדה מרקר סגר חוזה עם בנק הפועלים על פיו יקבל 30,000 דולר לקידום עינייני הבנק. יש נשיאים לשעבר, שעסוקים בהתחממות כדור הארץ, שלום עולמי וסיוע לאוכלוסיות חלשות, אבל הנשיא שלנו בחר דווקא לסייע לבנק הפועלים, בתשלום. זה קצת תמוה שמי שחוגג יום הולדת בעלות של מיליוני שקלים וסוגר חוזה מול בנק מכנה את מדיניות נתניהו ״ קפיטליזם חזירי". 
 
"זרק לפח את האמון הציבורי כדי להפוך ללוביסט הון-שלטון"
גם חברת הכנסת שלי יחומביץ (המחנה הציוני) תקפה את הנשיא לשעבר בציוץ בטוויטר:  "ידעתי שהוא אוהב כבוד, מסתבר שגם כסף". היא אף הוסיפה שהצעד  "מיותר, תמוה, מרגיז, מביך. מדברים על שלום. ועל כסף".
גם אלדד יניב, שהיה מועמד המחנה הציוני לכנסת, הגיב על העסקתו של פרס בבנק הפועלים, ואמר בגלי צה"ל: "שמעון פרס הוא הראשון שמבין שככל שהוא ישים לזה סוף מהר יותר כך יוטב - פרס הוא נכס לאומי". 

גם ראשת מרצ זהבה גלאון תקפה את פרס בדף הפייסבוק שלה: " יש לי המון הערכה כלפי הנשיא לשעבר פרס והפעילות ארוכת השנים שלו לטובת הציבור ולטובת הדברים שהוא מאמין בהם. ודווקא בגלל זה, אני נדהמת ומתביישת. מי שזכה בכהונתו כנשיא לאמון ולאהדה אינסופיים מהציבור החליט שאין לו שום בעיה לזרוק את כל זה לפח כדי להפוך ללוביסט הון-שלטון. בתמורה ל-30 אלף דולר בחודש הנשיא לשעבר פרס יעבוד בשביל בנק הפועלים ועל פי ההערכות יעזור לבנק להילחם נגד רפורמות צודקות שנועדו לשים סוף לאלף הדרכים שבהן הוא עושק את לקוחותיו".

גלאון אף הוסיפה כי "את כל מה שצבר בתקופת כהונתו – הקשרים בעולם ובארץ, האהדה הציבורית, ההיכרות האינטימית עם בית הנשיא ועם משרדי הממשלה השונים – הוא הולך לנצל לטובת האינטרסים של בנק הפועלים ומנהליו. זה כל כך לא נתפס שהכנסת אפילו לא טרחה לחוקק חוקי צינון נגד התנהלות כזאת, וזה יהיה עצוב מאוד אם נידרש לעשות זאת עכשיו".