השר יובל שטייניץ החליט להילחם ולדרוש את תיק החינוך בממשלה הבאה, וזאת לאחר שהבין שתיק החוץ, אותו רצה בתחילה, כבר לא רלוונטי, וזאת בשל האילוצים הקואליציונים שעומדים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו.



ההערכה המובילה במערכת הפוליטית, היא כי תיק החוץ יילך לבסוף ליושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שידרוש את התיק בתמורה לכניסה של מפלגתו לקואליציה. 



על רקע הקשיים במו"מ הקואליציוני, התייצב שלשום  (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במשכן הנשיא, ביקש וקיבל אורכה בת 14 יום להקמת ממשלה. מניין הימים יתחיל להיספר מהיום, המועד בו יפקע הזמן המקורי של 28 ימים שניתן לנתניהו בתחילה.



ראש הממשלה והנשיא התייצבו שלשום להצהרות קצרות. נתניהו פתח ואמר: "מכובדי הנשיא, באתי לבקש את הארכה על מנת שאוכל להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה. אומנם התקדמנו ואנו בדרך להקמת ממשלה אך דרוש לי זמן נוסף כדי להגיע לממשלה יציבה והסכמות כדי להגיע לכל האתגרים שעומדים בפני מדינת ישראל".



הנשיא ראובן ריבלין מסר אף הוא הצהרה קצרה בה אמר: "הועיל ולא חל שינוי בנסיבות ההמלצה לפיה החלטתי להטיל את התפקיד עליך ולאחר שעדכנת אותי ביכולתך לסיים את מלאכת ההרכב תוך פרק הזמן הנדרש אני נותן לך אורכה של 14 יום להרכבת הממשלה. אני מאחל לך הצלחה בהרכבת הממשלה. העם בישראל כולו משווע להקמת ממשלה שתוכל לקבל הכרעות והחלטות שכן ממשלת מעבר כזו שלא קבלה את אמון הכנסת היא ממשלה שהציבור רואה בה דבר שמחייב תיקון. אני מאחל לך שתצליח להקים ממשלה יציבה למדינת ישראל".



לעת עתה נראה כי הוסרו המכשולים בדרך להבשלת ההסכם בין כולנו לליכוד. לפי ההסכם המתגבש, כולנו תקבל את תיקי האוצר למשה כחלון, השיכון ליואב גלנט והגנת הסביבה לאלי אללוף. נפתר העימות בין כחלון לאריה דרעי, ונראה כי דרעי נוטה לקבל את הצעתו של נתניהו לכהן כשר התחבורה. זאת במקום תיק הפנים, שיישאר עבור שר מהליכוד, ללא מינהל התכנון.