ארגון נפגעי הטרור אלמגור הפיץ מכתב בו דורש להסיר מהאנדטה לזכר נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל, את שמו של מוחמד אבו חדיר, הנער הערבי ממזרח ירושלים שנרצח על ידי יהודים ביולי האחרון, כפיגוע נקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים היהודים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.
בין הגורמים האחראיים על האנדרטה לצד משרד הביטחון, הביטוח הלאומי שקובע את שמותיהם של הקורבנות שיונצחו במקום. בתגובה להנצחת שמו של אבו חדיר, פנו המשפחות לשרים, חברי כנסת וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין.
במכתב דורשות המשפחות שכולות בארגון אלמגור להסיר את שמו של הפלסטיני מוחמד אבו חדיר מלוח הזיכרון בקיר ההנצחה של נפגעי הטרור בהר הרצל ומאתר ההנצחה באינטרנט של הביטוח הלאומי. לדבריהם: "זו תועבה אמיתית לכל מי שילדו נפל מידי אויב ועכשיו רואה את ההנצחה הופכת לחוכא ואיטלולא".

במכתב נימקו המשפחות: "הנער הנ"ל נרצח לא על קיום המדינה, אלא מתוך טירוף של פושעים פלילים. אנו מגנים גינוי מוחלט את רצח מוחמד אבו חדיר משואפט. הנער הערבי נרצח על ידי חבורה הזויה ששפיותה מוטלת בספק ושמעשיה גונו על ידי החברה הישראלית כולה, אותם רוצחים אינם חברי ארגון טרור הנמנה על אוייבי ישראל והמניע של אותם רוצחים הוא מניע אישי".



 הנער מוחמד אבו חדיר. צילום: בצלם
 
בפנייה לגורמים השונים הסבירו המשפחות: "אין זו הפליה בין דם לדם, כי אנו סוברים שערבים שנהרגו בפעולות הטרור של האויב הם חלק ממשפחת חללי הטרור הישראלית ואף מטופלים כמו יהודים על ידי המדינה כמו גם על ידי 'אלמגור'" .
בני המשפחות השכולות סייגו והוסיפו: "אבל כמשפחות נפגעות טרור אנחנו קוראים שלא להשוות את הרצח לפעולות לוחמה וטרור נגד מדינת ישראל שבמהלכן בחר האויב לכלול גם את האוכלוסייה האזרחית כיעד לפגיעה ורצח באמצעות מנגנוניו הקולקטיביים הרשמיים והחצי רשמיים."
לדברי המשפחות כתיבת שמו של אבו חדיר מהווה פגיעה ברגשותיהם: "כנהוג במקרים קודמים אנו בטוחים שמדינת ישראל תמצא את הדרך לפצות כלכלית את המשפחה מבלי להכריז על הנרצח כחלל טרור, צעד שיפגע קשות באלפי משפחות חללי פעולות איבה וטרור שאיבדו את ילדיהם במערכה המתמשכת של עם ישראל על ארצו ומולדתו".
עוד הוסיפו המשפחות השכולות את הסכנה הטמונה בהשארת שמו של הנער הערבי חקוק באנדרטה: "אנו הודענו כי לא ניתן לחרוט את שמו של הנער על האנדרטה. אחרים אף איימו לנתץ ולשבור את הלוחות על האנדרטה אם המדינה תעז לחרוט את שמו באנדרטה מה שיחלל את זכרם של יקיריהם ששמם חרוט על האנדרטה הקדושה".

מהביטוח לאומי נמסר בתגובה: "אנו אחראים למימוש זכויות הנפגעים על פי חוק תגמולי איבה, כל אדם שנהרג והוכר כנפגע פעולת איבה מונצח על גבי אנדרטה. הרשות המאשרת במשרד הביטחון שולחת לנו את השמות ואנו פועלים במסגרת החוק".