פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר כולנו, משה כחלון, הסתיימה הערב (שלישי) והוגדרה ע"י שני הצדדים כ"פגישה טובה ומסכמת לפני החתימה". 



כחלון עדיין מתנגד לשני חוקים להחלשת בית המשפט העליון וכרגע נראה שהליכוד לא יתעקש עליהם. כמו כן, ביטול המע"מ על מוצרי יסוד (דרישת דרעי) יישאר מחוץ להסכמים הקואליציוניים.



הצדדים קבעו כי מיד לאחר יום העצמאות יגיעו לטיוטה סופית של ההסכם בין המפלגות.



שני החוקים להחלשת בית המשפט העליון בהם דנו המפלגות הם: החוק שיאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ, והחוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. המשמעות היא שגם אם שופטי העליון יתנגדו למינוי כלשהו, יוכלו הפוליטיקאים לכפות אותו על מערכת המשפט. 



עוד לפני שהסתיימה פגישתם של נתניהו וכחלון, המערכת הפוליטית סערה בעקבות פרסום הכוונה להחליש את כוחו של בית המשפט העליון. יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג אמר: "שוב אנחנו שומעים שממשלת הימין המסוכנת שתקום פה תנסה לקשור את ידי בית המשפט העליון בצורות שונות. מי שמפחד משלטון החוק, ורוצה להתערב בצורה גסה בבחירת השופטים או להצר את צעדיהם, מנסה להשיג שליטה של פוליטיקאים במקום שחייב להיות נקי משיקולים פוליטיים".



הרצוג הוסיף: "השופטים בישראל אינם מוטים ואינם מתואמים עם איש כפי שמנסים בליכוד ובבית היהודי לטעון, ורק מי שמתכנן לדרוס, לפגוע ולעוות את הערכים הבסיסיים וחוקי היסוד של ישראל מרשה לעצמו לשחק משחקים פוליטיים מסוכנים על גבו של שלטון החוק ועל גבם של הישראלים עליהם הוא שומר"



גם ציפי לבני קראה לעצור את המתקפה על בית המשפט העליון: ״הניחו לו גם אם הוא טועה לעיתים. הניחו לו גם אם ערכי הדמוקרטיה והשוויון זרים לכם.


הניחו לו כי בכנסת כל רוב קואליציוני יכול להפוך לרוב דורסני".







[