יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נשאר אצל הישראלים גם מעבר לגבולות המדינה, שמתייחדת מליל אמש עם נופליה ונפגעי פעולות האיבה.



טיסת אל על, שהמריאה אמש מתל אביב לבירת ספרד, מדריד, שהתה באוויר בזמן הצפירה שהתרחשה בארץ. הנוסעים הישראלים במטוס, אשר רצו, למרות הטיסה, לכבד את היום, החליטו לעמוד דום במשך דקה בכדי לכבד את זכר הנופלים. 



מי שהחליט להנציח את הרגע, הוא דניאל דוידזון, אשר צילם והעלה הבוקר (רביעי) את התמונה לעמוד הפייסבוק הפרטי שלו. הפוסט ריגש את חבריו, אשר בחרו לשתף את האירוע ברשתות החברתיות למינהן. 



"היינו בתוך המטוס ובשעה שמונה בדיוק אנשים התחילו לדבר בשקט שיש צפירה וזה עבר בין כולם במטוס" סיפר דוידזון ל-מעריב אונליין. "החלטנו ספונטנית לעמוד כי ידענו שיש עכשיו" (שמונה בערב שעון ישראל) "צפירה בארץ"..

חוץ מהנוסעים הישראלים בטיסה, היו כמובן גם נוסעים זרים, שלא הבינו בהתחלה על מה מדובר, אך לאחר מכן הבינו שיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מתרחש ושמרו על שקט וכיבדו את המאורע. דוידזון מספר כי צוות הדיילים גם כן השתתף במחווה ונראו נרגשים, לפי דבריו של דוידזון. דוידזון מציין כי בטיסה היו גם נוסעים ערבים ישראלים שבזמן העמידה הספונטנית כיבדו את הנוסעים האחרים והשתיקו את ילדיהם בכדי לכבד את האחרים.
דוידזון יצא עם חבריו הבוקר בבירת ספרד ובשעה עשר בבוקר שעון מדריד (11 שעון ישראל) התקשר לאמו שהשמיעה לו לחבריו את הצפירה ובאופן ספונטני עמדו החברים במרכז מדריד דקה לזכר הנספים. לאחר הצפירה, העלה את התמונה מהמטוס לפייסבוק ורק לאחר כמה שעות הבין שהתמונה שלו נהייתה ויראלית.

גם בבודפשט צוינה כניסת יום הזיכרון לאחר שצוות הבידוק של אל על הודיע כי הבדיקות ייעצרו לשתי דקות על מנת לאפשר לצוות להתייחד עם החללים. כל נוסעי הטיסה הצטרפו גם הם לדקת הדומיה.