המערכת הפוליטית סערה  היום (שישי), ושיגרה גינויים מקיר לקיר לאחר תקיפתו של קצין צה"ל, על ידי קומץ של חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים הבוקר. 

יושב ראש ש"ס אריה דרעי כינה את המעשה אקט של טרור, וקרא להעניש את האחראים בחומרה: "יש גבול! תקיפת חייל צה"ל על ידי קיצונים יהודים היא מעשה טרור. נעשה היום מעשה חמור ואני דורש מהמשטרה לעשות הכל כדי להביא את אותם פושעים לדין לאלתר". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בעקבות תקיפת הקצין,  ועודכן במאמצי המשטרה לאתר את התוקפים.

 אבן שפגעה ברכבו של הקצין, הבוקר במאה שערים 


נתניהו אף הדגיש כי "מדובר באירוע מקומם, וצריך למצות את הדין עם פורעי החוק שהרימו יד על  קצין צה"ל. שירות בצה"ל הוא מקור לגאווה. צה"ל הוא צבא העם שמגן על כולנו. משרתים בו כל קבוצות האוכלוסיה בחברה הישראלית - כך היה וכך יימשך".

 "אבוי לנו אם בישראל יותקפו חיילים משום שהם לובשים מדי צה"ל"

 ו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, גינה גם הוא בתוקף את תקיפת הקצין וקרא לחברה החרדית להוקיע את הקומץ הזה מקרבה: "תקיפת קצין צה״ל היא חציית קו אדום שאסורה מכל וכל! צר לי שדוקא בשבוע שבו אנו מעלים את זכרם של בנינו שבזכותם כל אזרחי ישראל יכולים לחיות בבטחון - פורצות שנאה ואלימות שמקטבות וזורעות שנאת חינם. אני קורא למגזר החרדי לגנות בחומרה את המקרה ולהוקיע לאלתר את הקיצוניים שבתוכה שמבזים ומטילים רפש על החברה הישראלית כולה ועל המגזר החרדי בפרט". 


יעלון. "לפעול בכל חומרת הדין". צילום: פלאש 90

 שר הביטחון יעלון גינה בחריפות את המקרה, והזהיר כי הדבר מחייב טיפול מיידי של רשויות האכיפה: "תקיפתו של קצין צה"ל היום בירושלים היא מעשה מביש ומכוער שמחייב טיפול מיידי ונחוש של רשויות אכיפת החוק. אל לנו להתייחס בסלחנות לאלימות, ואבוי לנו אם בישראל יותקפו חיילים וקצינים משום שהם לובשים מדי צה"ל".

יעלון הוסיף כי "הצבא מגייס לשורותיו חיילים וחיילות מכל גווני האוכולוסייה, כולל מהמגזר החרדי, ומעניק להם הזדמנות להשתלב בו ולאחר מכן להשתלב בחברה הישראלית. עלינו לפעול בכל חומרת הדין נגד מי שמנסים לפגוע בחיילי צה"ל השומרים על ביטחונם של אזרחי ישראל, ולפגוע למעשה בחברה הישראלית כולה".

"אחזו בידיהם בלוקים ואבנים, עם מבטי רצח בעיניים"

הבוקר הגיע  הקצין, מהמגזר הדתי לאומי  שמשרת בחטיבת גבעתי, לשכונת מאה שערים בירושלים על מנת לבקר שני חיילים בודדים, בנים למשפחות חרדיות המשרתים ביחידתו. בצאתו מן הבית, נתקל הקצין באלימות קשה מצד עשרות תושבי השכונה. 


"להוקיע את הקומץ". אדלשטיין. צילום: מרק ישראל סלם 

בני משפחתו של הקצין סיפרו לאתר "חרדים 10" על שארע: "זה קרה הבוקר, בערך בשעה 11:30, ברחוב חברת ש"ס. הוא הלך לביקור בית אצל שני חיילים ממשפחות מצוקה במאה שערים. לפגוש חייל בודד שגר בקיטון, בלי מקרר ותנאים בסיסיים".

לדבריהם, בדרך ראו אותו שתי נשים וציקצקו. כשיצא החוצה, חיכו לו 50 ילדים כשבידיהם ביצים וטיטולים, ועוד כ-30 מבוגרים שאחזו בידיהם בלוקים ואבנים, עם מבטי רצח בעיניים. הוא התחיל לברוח, תוך כדי שהם משליכים עליו אבנים וביצים".

למרבה המזל, הקצין עצמו נפגע קל בלבד וסובל ממכות יבשות, אולם רכבו ניזוק כאשר השמשה האחורית נופצה. "כשהוא הגיע אל הרכב, הם רגמו אותו באבנים, שברו את הזכוכית האחורית – שאר האוטו ממוגן, וניסו להשחית את החלונות האחרים. הם ניסו להוציא אותו בכח מהרכב", מספרים בני המשפחה. "ילדים נשכבו על הכביש שלא יוכל להמשיך בנסיעה… זה היה מחריד".