פיגוע דקירה שני בפחות מ-24 שעות. מחבל דקר חייל ופצע אותו בסמוך למערת המכפלה בעיר חברון. המחבל נורה ע"י חייל שני שנכח בזירה ומת מפצעיו.



פיגוע דקירה בחברון

האירוע החל כשהמחבל הגיח מסמטה בסמוך לעמדה של משמר הגבול באזור הסמוך למערת המכפלה והחל לדקור לוחם משמר הגבול שנמצא במקום. הדוקר נפגע ומת מפצעיו כעבור זמן קצר. הלוחם שנדקר הובהל לבית החולים שערי צדק במצב בינוני יציב.



לוחם משמר הגבול רס"ר ג' אשר ראה את חברו כאשר המחבל רוכן מעליו ודוקר את חברו, משחזר את הרגעים הדרמטיים : "במהלך פעילות שגרתית במחסום צלבנית, הסמוך למערת המכפלה, הגיח לפתע פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע והבנתי שצריך לפעול ומהר, ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל תוך כדי שזה רוכן על חברי ודוקר אותו. 
 

כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול. אני, יחד עם שאר הלוחמים בפלוגה מתפלל להחלמתו המהירה של חברנו לפלוגה״.
נזכיר כי צוות הלוחמים המדובר, שייך לפלוגה ו' המאבטחת דרך קבע את מערת המפכלה והאזור הסובב לה. "במיוחד ברגעי האמת, לוחמי משמר הגבול מוכיחים כי אין שני למקצועיות ולנסיון שלהם", מציין מפקד הפלוגה רפ״ק כפיר הכהן, ומוסיף " אני גאה בלוחמים שפעלו בדיוק כפי שמצופה מהם והצילו את חייו של חברנו לפלוגה".



אתמול בלילה נמנע פיגוע דקירה נוסף כשנער בן 16, עלי אבו גנאים, הגיח מכיוון שכונת אבו טור לעבר מחסום אלעזיים, כשהוא מחזיק בידו סכין קצבים. הנער ניסה לדקור שוטרת שהיתה בתפקיד בנקודת הבידוק, אך היא לא נפגעה והכוחות שהיו במקום זיהו אותו, ופתחו באש על מנת לעצור אותו לאחר שהמשיך לרוץ על מנת לדקור אחרים. מהירי הזה הוא נהרג במקום, כשאף אחד משוטרי מג"ב שהיו באיזור לא נפגע.



כזכור, המצב בבירה לא שקט כבר תקופה ארוכה. רק בשבוע שעבר נרצח  שלום שרקי ז"ל, לאחר שנדרס על ידי מכונית. הנהג, שבתחילה טען כי מדובר בתאונת דרכים, הודה בסופו של דבר כי ביצע פיגוע. כזכור, חמאס ושאר ארגוני הטרור, קראו לערביי מזרח ירושלים לצאת לפיגועים כנגד ישראל, על מנת לעורר את המאבק הפלסטיני.