פרקליטות מחוז ירושלים הגישה, באמצעות עו"ד ג'ני אבני, לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ח'אלד קוטינה, בן 37 משכונת שיח ג'ראח בירושלים, בגין רצח וניסיון רצח. קוטינה מואשם כי ב-15.4.2015, ערב יום השואה, ביצע פיגוע דריסה רצחני בשדרות בר לב בירושלים ודרס למוות את שלום יוחאי שרקי ז"ל ופצע את שירה קליין ששהתה לצידו. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים.



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר לפני שבוע בביקור אצל משפחתו של שלום יוחאי שרקי ז"ל,  כי תמונת המצב העולה מן החקירה משקפת בוודאות כי מדובר בפיגוע וכי ״מדינת ישראל ידעה מאורעות קשים שכאלה ועמדה בחוסנה מולם ואין לי ספק שכך יהיה גם הפעם". הנשיא הוסיף ואמר: ״איבדנו עלם ברוך כישרונות, יפה תואר ומאיר פנים ואין מילים של נחמה אשר ישכיחו זאת מלב". הנשיא דרש בשלומה של שירה קליין, חברתו של שלום ז״ל אשר עודנה מאושפזת במצב קשה בבית החולים ונשא תפילה לרפואתה השלמה יחד עם בני המשפחה. 

אביו של הנרצח, שלום שרקי, הרב אורי שרקי, ספד בהלווית בנו ואמר: "לך בני היקר לא קשה, כי נשמתך האצילית עולה ישירות דרך כל הרקיעים אל מלך השלום. זכית בהריגתך במסירות נפש מיוחדת. העידו הרופאים שאתה הצלת את חייה של מי שעמדה לידך". 

שרקי האב הוסיף וסיפר על שירותו הצבאי של שלום: "כשעמדת להתגייס לצה"ל הציעו לך להתגייס להסדר בחיל הים ולא רצית, כי אמרת שבחיל הים תצטרך לצאת מגבולות הארץ ואיך תזכה לנבואה. בסוף התגייסת לחיל הים כי  אמרת שטובת הכלל קודמת, יחד עם החיוך שובה הלב שהיה לך. ברקע התודעה שלך הייתה השואה האיומה. אני יודע כמה היתה השואה משמעותית בשבילך. לא בכדי ביום השואה אתה נפרד מאיתנו".



הנשיא ריבלין בביקור אצל משפחת שרקי. צילום: דוברות בית הנשיא

בנות דודותיו של שרקי, אסתר סולטן ונעמי כהנה סיפרו על חוש ההומור ועל שמחת החיים של שלום: "הוא היה מדריך נערץ, ותכננן ללמוד חקלאות בפקולטה ברחובות. הוא היה מצחיק מאוד וכל בדיחה לו נכנסה לפנתיאון. שלום היה אדם שחי בהנאה מכל מה שעשה, האובדן שלו שלום נוראי למשפחה שלנו ולכל המעגלים: הילדים שהוא הדריך, החבר'ה של 'מסע ישראלי'". עוד סיפרו כי שלום היה בדייט עם הבחורה שנפגעה ואז "מחבל נכנס בו כי הוא יהודי, הזוי שזה קרה ביום השואה". 
האח, מיכאל שרקי ספד לאחיו: "איך יתכן שמחר בצהריים, שישי, לא תגיע הביתה עם תיק ענק תיכנס למטבח ותגיד אמא הציבוריות רעבה. איך במוצ"ש לא תצא ותגיד  - היו שלום". גם מיכאל היה נחרץ באשר לנסיבות שהביאו למותו של אחיו: "ראיתי את התמונות ואין לי ספק שזו לא עוד תאונה. כלפי שמיים נבקש נקום נקמת דם עבדיך השפוך. אתה בעל הנקמות ואנחנו נקבל את הדין". 
 ח"כ לשעבר משה פייגלין, האשים את הרשויות בניסיון לטייח את המקרה ואמר כי "כל מערכות הביטחון עושות כל מאמץ לטייח כאלו מדובר בתאונה. כל ישראלי יודע מה המשמעות של ערבי צעיר שנכנס במהירות ב-90 מעלות לתוך תחנת האוטובוס, חוץ ממשטרת ישראל, שם עוד בודקים אפשרויות למשהו אחר". פייגלין הוסיף ואמר כי אם לא היה מדובר במשפחה מפורסמת היא הייתה צריכה להיאבק על העובדה שהבן שלה נרצח".