התרגשות רבה שררה בצהריים (שלישי) בנתב"ג, כאשר מטוס הג'מבו של אל על, שעל סיפונו 229 נוסעים ואנשי צוות, נחת בטיסה ישירה מקטמנדו, בירת נפאל. הנוסעים, בהם 16 תינוקות, נראו נרגשים ביותר ומותשים. לחלקם בקושי היה כוח לדבר. הם המתינו בנמל התעופה בקטמנדו 10 שעות עד להגעת מטוס אל על, שבשל היעדר אישורי נחיתה יצא מנתב"ג לאחר שעות ארוכות של עיכוב.



מנכ"ל אל על, דויד מימון שקידם את פני הנוסעים, אמר: "זה היה מבצע מאוד מורכב. נמל התעופה בקטמנדו היה מוגבל במשקל נחיתה והתאמנו את המטוס לאפשרויות. היו בעיות תקשורת קשות, אבל על אל התגייסה והוצאנו שני מטוסי ג'מבו לבקשת המדינה ועמדנו במשימה".



על המסלול בנתב"ג המתינו אמבולנסים ושני אינקובטורים עבור פגים. בין הנוחתות הייתה דיילת באל על שנפצעה ברעידת האדמה במהלך טיול ונחבלה ברגלה.



אור, אחד הנוסעים, סיפר בהתרגשות כשהוא עוד על מסלול הנחיתה: "האווירה בשגרירות הייתה כיפית. ישבנו והמתנו בשעה שמטפלים בנו יפה. ברעידת האדמה הכל זז, דברים עפו לכל עבר. בהתחלה הייתה פאניקה ואנשים צרחו באימה. אני מאושר לחזור לארץ".



גיא סיפר: "האדמה רעדה, שמענו צרחות ואז הבנו שקרה משהו גדול. התכנסנו בבית חב"ד, ישראלים רבים. היה מחסור במים, הסביבה הייתה הרוסה, היו מראות קשים מאוד".



אבי כהן, שחזר עם תינוק בן שבוע,  סיפר: "היה מאוד קשה. זו מדינת עולם שלישי. כל דקה נראתה כמו נצח. ידענו שהמדינה תעמוד מאחורינו". אמו, חדווה, ששבה איתם, ספרה: "חבל שצריך לנסוע עד סוף העולם כדי להביא ילדים, אבל אחרי רעידת האדמה, המדינה וכולם דאגו לנו ועמדו מאחורינו. הדבר ריגש אותנו מאוד".



"עברנו לילה קשה. היה גשם וקור. לא חשבנו שנחזור בקרוב. היינו מנותקים וקיבלנו סיוע רב", סיפר פיני שריקי, שאחז בתינוקו בהרגשות רבה. חדווה הוסיפה: "הרעידה הייתה ממש קשה, זה היה נורא, זו הקלה גדולה להיות בארץ".



חנה אמרה: "היינו בבית קפה ישראלי בקטמנדו. פתאום כולם נפלו, השולחנות התהפכו, חפצים עפו לכל עבר, הנפאלים היו בהיסטריה והבנו שקרה משהו חמור. נוסע נוסף הוסיף: "התחבאנו מתחת לשולחן. היה מחסור קשה במים ובמלון לא היה במשך היום חשמל. אנו רוצים להודות למדינה ולכולם שעמדו מאחורינו ואנחנו מאושרים לשוב הביתה".



ערן קמיני קורן סיפר: "היינו עם הילדים באוהל כשבחוץ קור וגשם ובמלון לא היו חשמל ומים במשך היום:. מירי סיפרה בהתרגשות: "זה היה סיוט ופחדנו מאוד. אבל הנפאלים ניסו בכל כוחם לעזור וגם השגרירות ובית חב"ד. אל על סייעו לנו מאוד. היינו מאוד עייפים וישנו כל הטיסה חזרה. אנחנו מאושרים להיות כאן".