השביתה במפעלי כי"ל נמשכת כבר שלושה חודשים והיום (ראשון) בצהריים ההנהלה הודיעה על סגירת קו יצור מעכב בעירה.



בעקבות סגירת קו הייצור, צורפו עוד תשעה עובדים לרשימת המפוטרים.



בהודעת הנהלת החברה נאמר כי "לנוכח השביתה במפעל תרכובות ברום בנאות חובב ולאחר שהחברה הודיעה ללקוחות כי אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה לספק להם מוצרים בשל אירוע 'כח עליון', מצאו לקוחות ה-DECA מקור אספקה חליפי".



החברה הוסיפה כי "לנוכח איבוד לקוחות אלו, העובדה שהשוק הוא תחרותי מאוד והעלות הגבוהה של שיקום הנזקים הכבדים שנגרמו למתקן, מודיעה החברה על הפסקה מידית של פעילות הקו והפסקת השקעות עתידיות במתקן זה".



כתוצאה מכך, מתוך 12 עובדי המתקן, שלושה עובדים נוידו למתקנים אחרים ואילו תשעה עובדים נוספים יסיימו עבודתם בחברה.



עוד הוסיפו בחברה כי "ככל שתימשך השביתה תיאלץ ההנהלה בלית ברירה לסגור מתקנים נוספים שלא תהיה כדאיות כלכלית להחזירם לפעולה בשל נזקי השביתה".



"מדובר בעוד ניסיון להלך אימים על העובדים"


ענת טל קטלב, משנה למנכ"ל כיל מוצרים תעשייתיים התייחסה לסגירת הקו ואמרה כי "חוסר יכולת לספק מוצרים ללקוחות החברה פוגע באמינות החברה ובקשריה עם לקוחותיה, שנבנו בעמל רב במשך שנים. זוהי נקודת אל חזור בה מספר לקוחות עוזבים את החברה ונכנסים לחוזים ארוכי טווח עם יצרנים אחרים ומותירים אותנו ללא לקוחות לטווח ארוך. במצב שכזה אין עוד סיבה לחזור ולייצר".



יו"ר הוועד, אבנר בן סניור, הגיב מיד להודעת ההנהלה ובהודעה שהוציא אמר: "מדובר בעוד ניסיון להלך אימים על העובדים ועל בית המשפט שאמור לדון ביום חמישי. מוזר שבמקום לפנות לוועדת החריגים בבקשה לשחרר סחורות, הם סוגרים קווי ייצור. זה מוכיח שלחברה לא חשוב לקוחותיה, אלא אך ורק לשבור את העבודה המארגנת בכיל".