הליכוד הניח היום (ראשון)  על שולחן הכנסת את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם סיעות יהדות התורה וכולנו. את ההסכמים הגיש עו"ד  דוד שמרון שהודיע כי קוי היסוד של הממשלה שטרם נוסחו יוגשו במועד אחר.
 
ההסכם עם כולנו כולל שורת סעיפים הנוגעים לצעדים לפתרון מצוקת הדיור, להורדת יוקר המחיה ולהגברת התחרותיות במשק וכן צעדים בדבר רפורמה בענף הבנקאות.
 
הנוסח שעורר סערה ציבורית והזעיק את משה כחלון לאולפן "פגוש את העיתונות" מופיע בפרק התקציב, בסעיף 83, בשתי שורות בלבד: "כדי לעמוד ביעדי הגרעון ינקטו בין היתר הצעדים הבאים: העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה וצמצום הפטור על הפקדות לפנסיה של העשירון העליון".


עורר סערה ציבורית. כחלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בפרסומים שהיו בשבוע האחרון נאמר כי כחלון מבקש להטיל מס רכישה של כעשרים אחוז, אולם בהסכם הקואליציוני לא צויין גובה המס וכחלון עצמו הבהיר אתמול כי הסכומים שפורסמו הם גבוהים מדי וכי העניין כולו עדיין נשקל.

נתניהו ידון עם פלוג על רפורמות בתחום הבנקאות

ההסכם קובע כי הממשלה תראה בהוזלת מחירי הדיור והגבלת היצע הדירות יעד לאומי. הממשלה תעודד בנייה של דירות על  מגרשים זמינים לבנייה, תחוקק חוק היטלי פיתוח, תעניק לשר האוצר סמכות להפקיע קרקעות עבור תוכניות דיור גדולות ותמשיך לעסוק בפיתוח שכונות והתחדשות עירונית. 
 
בתחום הפיננסים הממשלה תקדם את הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים ויוקם צוות לבחינת אופן ישום ביטוח פקודונות. מחר (ב) יפגש שר האוצר המיועד עם נגידת בנק י שראל, קרנית פלוג, כדי  לדון ברפורמות שהוא מציע בתחום הבנקאות. כדי לקדם את הרפורמות שכחלון מציע תוקם בכנסת ועדה מיוחדת בראשות חבר כנסת מסיעת כולנו שתפעל לקדום חקיקות בנושא.
 
בתחום הורדת יוקר המחיה נקבע כי הממשלה תפעל להוזלה משמעותית של מחירי המזון בישראל ולשם כך כל סיעות הקואליציה והממשלה יתמכו ברפורמות שיגבש האוצר. הרפורמות יכללו עידוד וחיזוק יצרני מזון קטנים ובינוניים, רפורמה בתחום היבוא והגברת התחרותיות, הסרת חסמים בנושא יבוא מקביל ועוד.

כולנו: נבחן קביעת מע"מ בשיעור של0%
 
כמו כן נקבע כי בתוך 180 יום ממועד הצגת הממשלה יציג הממונה על הגבלים עסקיים דו"ח המפרט את הפעולות לאכיפת התחרות בענף המזון. בנוסף לכך נאמר בהסכם הקואליציוני כי תוקם רשות מזון לאומית.
 
בתחום מנועי הצמיחה יפעלו סיעות הקואליציה לקידום חוק פרוייקטים לאומיים ותוקם ועדת שרים לרגולציה. במסגרת הצעדים לצמצום ההון השחור מוסכם כי הקואליציה תקדם הצעת חוק לצמצום השימוש במזומנים במש, ובאשר לחוק מע"מ אפס אחוז על מוצרי יסוד, שעליו התעקש יו"ר ש"ס אריה דרעי, נקבע כי "הממשלה תקדם את הורדת מס ערך מוסף לשיעור של 0% על מוצרי יסוד שבפיקוח. מאחר והנשוא מחייב בחינה משפטית בין היתר של הסכמים בינלאומיים שישראל חתומה עליהם, יוקם צ וות שחבריו יהיו שר האוצר והכלכלה אשר ידונו בהורדת המס".
 
גורם בכיר בכולנו אמר כי אחת ההצעות שיבחנו תהיה קביעת מע"מ בשיעור של0% מע"מ על נסיעה בתחבורה ציבורית שכן כך יובטח שההוזלה תגיע לכיסו של הנצרך ולא לבעלי ממון.