התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) נגד מינויו של ח״כ יואב גלנט (כולנו) לתפקיד שר הבינוי והשיכון בממשלה.



העתירה מכוונת נגד היועמ״ש, המבקר, סיעת הליכוד, סיעת כולנו, ח״כ משה כחלון, יו״ר סיעת כולנו, ונגד ח״כ גלנט עצמו. הבקשה שהוגשה היא לבטל את הסיכום שנקבע בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראש סיעת כולנו, משה כחלון, למנות את גלנט לתפקיד. 



לפי התנועה לאיכות השלטון, העתירה הוגשה נוכח "התנהלותו הבלתי תקינה" של גלנט ב"פרשת הקרקעות", אשר נבדקה על ידי מבקר המדינה ובעקבותיה בוטל מינויו לתפקיד הרמטכ”ל. בעתירה התנועה נרשמה בקשה נוספת לפרספ את הדוח המלא אודות הפרשה, שנחשפה על ידי כתב מעריב, קלמן ליבסקינד.



לטענת התנועה, אי חשיפת ממצאי חקירת פרשת הקרקעות "מונעת מן הציבור ומחברי הכנסת העתידים להביע את אמונם בממשלה מידע חיוני אודות כשרותו של נבחר ציבור, ואינו מאפשר להעמיד את המינוי למשפט הציבור״.



התנועה תיארה בעתירה את התנהלות גלנט בפרשת הקרקעות: "מדובר באדם אשר פלש לעשרות דונמים של קרקעות ציבוריות, ונמנע במשך שנים ארוכות לפנותם על אף שנדרש לעשות כן על ידי רשויות המינהל. אדם שלא פעם הציג עובדות בלתי נכונות או חלקיות בפני רשויות השלטון, שהיה בהן כדי לקדם את טובתו האישית. אדם שלא היסס לעשות שימוש במעמדו ולהסתייע בבכירים ברמ"י וברשויות התכנון, על מנת להשיג זכויות קנייניות שלא על פי כללי המינהל. אדם ששורה ארוכה של פקידים באותן רשויות אשר עסקו בענייניו הפרטיים חששו מרום מעמדו, והיו נכונים לפעול למענו תוך מעילה בתפקידם ובחובתם לפעול בשוויון וללא מושא פנים".