רצח בגלל תפוחי אדמה.



בבית המשפט המחוזי מרכז הוגש היום (שני) כתב אישום כנגד תומר פריינטה בעל באסטה לממכר תפוחי אדמה ובצל בשוק בפתח תקווה המייחס לו עבירה של רצח אחמד כיואן מלפני חודש ברחוב גוטמן הסמוך לשוק.


מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד גבריאלה ליברמן קובי עולה כי הנאשם פריינטה גילה במצלמות האבטחה שהתקין בבאסטה שבבעלותו כי אלמוני גנה ממנה מספר תפוחי אדמה ובצל באחד הערבים וכן הטיל את מימיו בסמוך אליה.


המעשים המתוארים הכעיסו את הנאשם מאד "והוא פנה לאנשים על מנת שיסייעו לו לאתר את הדמות באמצעות זיהויו על פי הסרטון" נכתב בכתב האישום.
הנאשם כך נטען פנה באמצעות אחרים אל בעל פאב הסמוך לשוק על מנת שיראה אם הוא מזהה את הדמות מהסרטון. ב-1 באפריל 2015 הגיע בעל הפאב סמוך לשעה 21.00 בערב לבאסטה של פריינטה ולבקשתו צפה בסרטון אך לא זיהה את הדמות שהופיעה בה כשהיא מטילה את מימיה וגונבת תפוחי אדמה ובצל. הנאשם ביקש מבעל הפאב שיודיע לו באם אותה דמות תגיע לפתח הפאב שלו באופן מיידי.

עוד באותו לילה סמוך לשעה 23.40 הגיע כיואן לבלות בפאב ובעודו שוהה במקום הבחין בו בעל הפאב וסבר כי זהותו עונה לדמות שהופיע בסרטון. בעל הפאב כך עולה יצר קשר עם פריינטה המתגורר בחולון והודיע לו כי זיהה את הדמות שנמצאת כעת בפאב בבעלותו. הנאשם כך נטען , שביקש לנקום הצטייד בסכין או בחפץ חד אחר ויצא ברכבו לכיוון הפאב. פריינטה, כך נטען ארב למנוח עד שיצא מהפאב ואכן סמוך לשעה חצות וחצי יצא כיואן מהפאב והנאשם החל לעקוב אחריו.

"במועד שאינו ידוע למאשימה גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותו של כיואן באמצעות דקירות סכין. לפיכך בהגיע כיואן לצומת גוטמן ומרכוס רץ לעברו הנאשם ודקר אותו באמצעות הסכין 5 דקירות באזור בית החזה ו-2 דקירות בגבו" נטען בכתב האישום. אחת הדקירות חדרה לליבו וגרמה לנאשם להתמוטט אל מותו כשהנאשם נמלט מהמקום.