במשרד המשפטים ובפרקליטות סערו היום (חמישי) הרוחות בעקבות הפרסומים  אתמול על מעצרה של פרקליטת מחוז ת״א לשעבר, עו״ד רות דוד, בחשד למעורבות בפרשת רונאל פישר. 

פרקליט המדינה שי ניצן, פרסם אגרת לעובדי הפרקליטות וכתב, ״חקירתו ומעצרו של פרקליט לשעבר, ודאי בכיר כל כך, הינם אירועים חסרי תקדים״. גם ארגון הפרקליטים, שמצוי בימים אלו במאבק נגד גוף הביקורת על הפרקליטות, פרסם גם הוא הודעה וכתבו: ״פרשה נדירה זו, ככל שתתברר כנכונה, איננה יכולה להטיל כתם על ציבור שלם של פרקליטים״. 
במכתב ששלח פרקליט המדינה, שי ניצן, אתמול בערב לכל עובדי הפרקליטות נכתב, ״ודאי שמעתם את דבר חקירתה ומעצרה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, הממלא את מהדורות החדשות והרשתות. ברור כי אינני יכול לפרט באשר לחקירה, אולם מצאתי לנכון לפנות אליכם נוכח התפתחות זו.  אני ער לכך שאצל רבים מאיתנו מדובר בטלטלה של ממש. חקירתו ומעצרו של פרקליט לשעבר, וודאי בכיר כל כך, הינם אירוע חסר תקדים". 

"מנסים לעשות  דה-לגיטימציה לציבור שלם" 

הוא הוסיף כי "אני משוכנע שלמרות הארוע הקשה כולנו נמשיך לפעול בדרכנו מימים ימימה, ברוח ערכי שלטון החוק והאינטרס הציבורי, בהגינות, יושרה ומקצועיות. מאז ומתמיד האמנו כי כולם שווים בפני החוק.  לאור עקרון יסודי זה פעלנו עד היום וכך נמשיך תמיד״.
בארגון הפרקליטים פרסמו גם הם הודעה ומכתב לעובדי המשרד, ״כולנו המומים למשמע החשדות הפליליים כנגד פרקליטת מחוז לשעבר, בעת ששימשה כסנגורית פלילית, כפי שעולה מכלי התקשורת. פרשה נדירה זו, ככל שתתברר כנכונה, איננה יכולה להטיל כתם על ציבור שלם של פרקליטים, העושים את מלאכתם במסירות ובנאמנות כאשר טובת הציבור וההגנה על שלטון החוק הם שעומדים לנגד עיניהם. פרשה זו צריכה להתברר על ידי רשויות אכיפת החוק - משטרת ישראל ומח"ש האמונים על בחינת חשדות פליליים ולהם הכלים והאמצעים לברר חשדות כאלה״, כתבו בארגון תוך התייחסות למאבק שלהם, על רקע הטענות כי דווקא על רקע פרשה זו יש לתמוך ולחזק בגוף הביקורת. 
בארגון סוברים שאין לקשור בין הדברים, ״יש להצטער כי בימים קשים אלה גורמים מסויימים, המבקשים לעשות דה-לגיטימציה לציבור שלם, מוצאים לנכון לקשר בין הפרשה לבין המאבק החשוב והצודק שאנו מנהלים, שכל עניינו הסדרה ראויה ונכונה של מנגנוני הביקורת, שאיננו נוגע כלל לפרשה הנוכחית. לאורך כל הדרך טענו כי חשוב שתהיה ביקורת, בחינה ובקרה, אך נכון שאלה  יעשו על ידי הגופים  המוסמכים לכך על פי חוק ולא בכאוס או באופן פרוץ ובלתי מוסדר".