אם היה גוף שיבקר את הפרקליטות בזמן שרות דוד כיהנה שפקליטת מחוז ת"א, אולי הייתה נמנעת מאיתנו הפרשה המביכה הזו, כך אמר גורם בכיר במשרד המשפטים למעריב אונליין לאור ההתנגדות של הפרקלילטים להקמת נציבות הביקורת על הפרקליטות. בכירים אחרים אמרו כי "הבשילו התנאים לקדם את הנציבות שלב נוסף קדימה ולעגן את סמכויות הנציבות בחוק״.

הגורמים התייחסו עוד לפרשה מכעיסה: לפני מספר חודשים על רקע תלונה שהוגשה נגד עו״ד רות דוד בפרשת שוקי משעול לנציבות, פנתה הנציבה, השופטת הילה גרסטל, לפרקליטות, בבקשה לקבל את תיקי החקירה בהם מעורבת רות דוד כפרקליטה ועו״ד רונאל פישר מופיע כסנגור. מדובר במספר בודד של תיקים, אולם הנציבה סורבה על ידי פרקליט מחוז, על דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן. 
לאחר התפוצצות הפרשה הביעו נכונות בפרקליטות להעביר את התיקים, אולם זה נעשה מאוחר מידי, ״הנציבה לא מוכנה לבדוק נושא המצוי בחקירת משטרה, אם התיקים היו מגיעים בזמן אולי היה ניתן לרכך את הפרשה הקשה הזו״, אמרו הגורמים הבכירים אתמול.

 היום הוארך מעצרו של יאיר ביטון, בעליה של חברת הבנייה ב. יאיר בע"מ, החשוד בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט בפרשת עו"ד רונאל פישר.
ביטון נעצר היום בשעות הבוקר, מיד כשחזר ארצה אחרי שהות בחו"ל והובל למשרדי מח"ש בירושלים. לטענת החוקרים ביטון לא שיתף פעולה לגבי שאלות מהותיות מהן עלה החשד לשיבוש.
מדובר בפרשה הקשורה לקובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים ואחיו של ח"כ משה כחלון, לפיה תיווך הקבלן ביטון בשוחד, שעה שהציע לכאורה לכחלון לקבל מידע באמצעות עו"ד פישר מהחקירה המתנהלת נגדו, כל זאת בתמורה לכסף.
ביטון כבר נחקר בעבר בגין חשדות דומים ואף התעמת מול כחלון, אולם מאז לא שמע דבר מהחוקרים. עתה לאחר שנחשפו החוקרים לראיות נוספות צצה ועלתה הפרשה פעם נוספת.