השופט ד״ר עודד מודריק, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, יגזור הבוקר (שלישי) את עונשו של הרב יאשיהו פינטו, שהורשע בחודש שעבר, במסגרת הסדר הטיעון שאושר בבג״ץ, בעבירות של מתן והצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט. ההערכות הן כי השופט יגזור מאסר בפועל על הרב. 
בדיון הטיעונים לעונש שהתקיים בשבוע שעבר, ביקשו נציגות התביעה, עורכות הדין רחלי חזן ונאווה שילר מהפרקליטות, כי יוחל על הרב עונש של שנת מאסר בפועל, תוך שהן מציינות כי אלמלא הסדר הטיעון היה הרב עומד בפני עונש מאסר של שנתיים עד ארבע שנות מאסר בפועל.  
בנוסף התביעה טענה לקנס כספי משמעותי ולחילוט כספי העבירה, כספי השוחד שניתן לכאורה לתנ״צ אפרים ברכה. עו״ד רוזובסקי, שמייצג את הרב פינטו לצידו של עו״ד צבי קלנג, טען מנגד כי התקרה שנקבעה בהסדר הטיעון היא הקובעת, וציטט מהפסיקה כיצד על מתחם הענישה לעמוד בטווח שעד לעונש המקסימום, כשיש חלופות אחרות ופחותות, כמו למשל עונש מאסר בדרך של עבודות שירות. 

על פי כתב האישום שבו הורשע הרב פינטו, במסגרת הסדר הטיעון, ניסה הרב, על רקע התלונות בפרשת חזון ישעיה, לתת שוחד לתנ״צ ברכה על מנת שיגלה לו פרטים מהחקירה. ברכה, כך על פי הפרקליטות, סיפר למפקדיו והסגיר את הרב.