עשרות תלמידי כיתות י"א וי"ב, מלווים במורים ומנהלים הפגינו בצהריים בתיכון עירוני ד' בתל אביב נגד ניסוי בחינות הבגרות של משרד החינוך. התלמידים מחו על הכוונה לרתק את התלמידים לכיתות במשך 45 דקות לפני הבחינה, וזאת במטרה להילחם בהדלפות שאלוני הבחינות. 



עמית ניסן, נציגת מועצת התלמידים במחוז תל אביב ותלמידת תיכון חדש, אמרה: "המצב הוא עגום. אי אפשר לכלוא אותנו בכיתה. זוהי דרך גרועה לפתור את בעיית ההדלפות ואנחנו בהחלט לא מסכימים עם איתה". 



ניסן התייחסה גם לשביתה ואמרה: "אנחנו לא מעודדים שביתות אבל אנחנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק יידים". עם זאת היא הבהירה כי היא מבקשת מהתלמידים כן להגיע לבחינות. 



התלמידים נשאו שלטים עליהם נכתב: "כאן לא עושים ניסויים בתלמידים" ו"זה שמשרד החינוך מנותק - אני לא צריך להיות מרותק".



בנוסף הזהירה ניסן, כי ההשפעה של הריטלין אותם לוקחים מספר די גדול של תלמידים פגה לאחר כארבע שעות, אז היא יכולה לפוג לפני הבחינה



עידית שעשוע, סגנית מנהל בתיכון עירוני ד': "אנו עומדים פה כי משרד החינוך החליט להעניש את תלמידי ישראל ענישה קולקטיבית. טוהר הבחינות חשוב, אבל צריך למצוא את האשמים ולא להעניש  את התלמידים שלומדים ועושים את מלאכתם כיאות".



פורום ההורים היישובי שיבש הבוקר את הלימודים במספר יישובים בעקבות המהלך של משרד החינוך. היישובים בהם היו שיבושים הם ערד, עפולה, קריית אונו, נתניה, שער הנגב, אשקלון, גני תקווה ונצרת עלית.