על רקע יום ירושלים הנחגג בבירה היום (ראשון), בסמוך לשער שכם התקהלו כמה עשרות מוסלמים שהתעמתו עם קבוצת יהודים והחלו ליידות אבנים ובקבוקים.

במהלך העימותים בבירה נעצרו שישה פלסטינים, מתוכם ארבעה נעצרו בגין בגין יידוי אבנים ושניים נוספים נעצרו בגין תקיפת שוטרים.
באירוע נפגעו שני שוטרים מזריקת אבנים, אחד מהם נפגע בראשו. לאחר הפגיעה טופל השוטר במקום וכוחות המשטרה פעלו לפזר את המתפרעים. 
המשטרה מאבטחת את אלפי המשתתפים במצעד הדגלים, כאשר זרם גדול של צועדים צפוי להגיע בשעה הקרובה. 

בתוך כך, כוח לוחמי מג״ב עצר צעיר החשוד ביידוי אבנים בצוקי עיסוויה, האירוע הסתיים ללא נזק וללא נפגעים. ביידוי אבנים בסילוואן לעבר רכב, נפגע הנהג באורח ונעצר חשוד כבן 17 בהשלכת האבנים. 
 
מהמשטרה נמסר כי כמה עשרות מוסלמים קיימו הפגנה בלתי חוקית ברחוב סולטאן סולימאן, וכשניסו לפרוץ את הגידור פוזרו על ידי כוח המשטרה במקום בסיוע פרשים.

ברחוב סולטאן סולימאן בירושלים הבחין צוות שוטרים סמוי בפלסטיני אשר מיידה אבנים לעבר כוחות הביטחון. החשוד נמלט ועלה על אוטובוס. כוח המשטרה רדף אחריו ועצר אותו. 

כוחות משטרה בירושלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה
 

ח"כ עיסאוי פריג' התייחס ליום ירושלים החל היום ואמר: "זהו יום השנאה וההתגרות, כשמאות פרובוקטורים צועדים בלב הרובע המוסלמי כאדוני הארץ, בעוד התושבים מצווים לסגור את חנויותיהם ולהסתגר בבתים, נוכח הפולשים הלא מוזמנים".
עוד הוסיף פריג': "באופן שהוא מצוין היום, יום ירושלים רק מוסיף לקיטוב ולשנאה המאיימת להרוס את העיר".

שר ההחינוך, נפתלי בנט, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לחגיגות יום ירושלים: "כאשר מדברים על 'כיבוש' ועל הצדק' בחלוקת ירושלים, פשוט אינני מבין על מה מדברים".
 

שוטר בירושלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה
 
בנט הוסיף וכתב: "לפלסטינים מעולם לא היתה ריבונות שם (או בכל מקום אחר בישראל, כי מעולם לא היתה מדינת פלסטין). הירדנים בסה"כ שלטו בירושלים באופן בלתי חוקי 19 שנה. ירושלים שלנו כבר 3000 שנים. לכן, לא בגלל כוח, ולא בגלל צנחנים, ולא בגלל חשיבות אסטרטגית, עלינו לשמור על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל. רק מסיבה אחת ירושלים שלנו. לנצח".

ח"כ תומא התייחסה לעימותים בירושלים ואמרה: "כמדי שנה הופכים אירועי יום ירושלים למפגנים אלימים של גזענות, לאומנות והתגרות בתושבים הפלסטינים, ושל הנצחת הכיבוש בירושלים המזרחית".
 
עוד הוסיפה חברת הכנסת תומא: "ירושלים המזרחית תהיה בירתה של מדינת פלסטין העתידית, שרוב עמי ומדינות העולם, להבדיל מנתניהו ושריו, מכירים בה".

בצל העימותים בין שוטרים לפלסטינים ביום ירושלים, חבר הכנסת לשעבר, גדעון סער העלה לעמוד הטוויטר שלו תמונה עם השר לשעבר גלעד ארדן וכתב: "פוגש ידיד ותיק. ריקוד הדגלים, רחבת הכותל המערבי". השניים נראו יושבים זה לצד זה ומשוחחים לצלילי החגיגות ברחבת הכותל בבירה.