פסטיבל המידברן בסכנת ביטול.

משטרת מרחב נגב בסיוע של בית משפט השלום בבאר שבע בדרך למנוע קיומו של פסטיבל "מידברן" שאמור היה להתקיים בסמוך לשדה בוקר ביום רביעי הקרוב וזאת בטענה כי קיומו ללא רישיון עסק וללא אישור משטרת ישראל מקיים חשש ממשי לבטחון הציבור.

כבר לפני ארבעה חודשים פנו מארגני האירוע וחברי קהילת המידברן בבקשה לקיים פסטיבל גדול בשטח המדברי הגובל עם שדה בוקר אליו מוזמנים כ – 6,000 חוגגים וכן כ-400 אורחים מחו"ל החברים באותה קהילה. בימים האחרונים התעמתו קציני הרישוי במרחב נגב במשטרה עם המפיקים והמארגנים של הפסטיבל אשר למרות הנחיות המשטרה וחרף תנאים שהוצבו בפניהם המשיכו לכאורה בעבודות והתארגנות לקיומו של הפסטיבל.

כשהבינו במשטרה שהמארגנים והמפיקים יחד לא פעולים להסדרת הליך הרישוי ולא עומדים בדרישות ובתנאים שהונחו על פיהם וכי הם ממשיכים בעבודות האמורות תוך התעלמות לכאורה מדרישות החוק נעשתה הפנייה לבית המשפט.


"בבימ"ש שלום בבאר שבע ניתן צו מניעת פעילות, האוסר על מפיקי האירוע להימנע מכל פעולה במקרקעין הטעונה רישיון זאת כאמור בהתאם לסמכותו בחוק רישוי עסקים" אומרים במשטרה ומאשרים. "הבקשה הוגשה על ידי המשטרה  מאחר והמארגנים לא פעלו כנדרש למלא אחר בקשות המשטרה".

עוד טוענים במשטרה כי המארגנים המשיכו בהכנות להקמת האירוע, "משכך ומחובתה של המשטרה לשלום הציבור וכאמור בחוק רישוי פנתה המשטרה לבימה"ש וזה לאחר שעיין בחומר שהובא לעיונו ושמע את עמדת המשטרה נעתר לבקשה".
 
בהחלטתו להוציא צו מניעה לקיומו של הפסטיבל קבע בית המשפט. "מתוך התמונות שהוצגו בפני, לא ניתן להפריז בחומרת הסיכון שאפשר כי ישתקף כתוצאה מקיום האירוע ללא רישיון עסק וללא אישור מתאים ממשטרת ישראל. בנסיבות אלה ולפי שקיים חשש ממשי לביטחון הציבור  ולבטיחות הקהל העתיד להגיע או לסביבתו, אני אוסר על המשיב לקיים את האירוע״.
 
אלא שהמארגנים טוענים שהמשטרה נוהגת בהם סחבת, מתעלמת מפניותיהם ובפירוש מנסה למנוע את קיומו של הפסטיבל מחשש שמדובר בקהילה של מסוממים שמקיימת אירוע המוני. "כל פעם המשטרה מוסיפה תנאים ומנסה להערים קשיים כדי למנוע מאיתנו קיומו של הפסטיבל. במשטרה לא מבינים כי אורחים מחו"ל אמורים לנחות בארץ ולהגיע לאירוע הגדול הזה והיא נכנסת לפינה צדדית שיהיה קשה לה לצאת ממנה שכן בכל העולם יחגגו אל ביטול אירוע שכזה על ידי המשטרה. מבחינתנו בית המשפט ביטל את צו המניעה כבר ועכשיו אנחנו מנסים לאשר את האירוע בכל מקרה".