40 עבריינים המשתייכים לכנופיות פשע אלימות באשדוד החשודים בעבירות של סחר בקוקאין, חשיש והידרו וכן בעבירות של סחר באמצעי לחימה (אמל"ח), אלימות וסחיטה נעצרו לפנות בוקר (שני) עם היציאה לשלב הגלוי של החקירה הסמויה במהלכה פעל סוכן סמוי בקרב המעורבים והביא להפללתם.



בחצי השנה האחרונה הפעילו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה, בפיקודו של סנ"צ יגאל קלמינאן, סוכן סמוי שהטמיע עצמו בקרב העבריינים הכבדים באזור אשדוד, כשהוא מצליח לאסוף נגד עשרות עבריינים ראיות לכאורה הקושרות אותן לשורה של עבירות סחר בסמים, סחר באמל"ח, אלימות וסחיטה.



במסגרת פעילותו הצליח הסוכן להפליל חשודים בזריקת רימון באשדוד באירוע שהתרחש ב-30 באפריל השנה ובו נפצעו שלושה אזרחים.



הסוכן, כך עולה, הצליח לחדור אל תוך נימי אחד הארגונים הגדולים באזור ואסף את הממצאים "מתוך הבית", לכאורה, כשהוא חושף בין השאר פעילות פלילית מצד ארבעה חיילים וקטין.



מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי התייחס לפיצוח הסוכן במרחב לכיש: "שמנו את ידינו על עשרות עבריינים שפעלו בעיר אשדוד. בין העצורים נמצאים העבריינים החשודים שזרקו רימון רסס ברחוב מרכזי הומה אדם בעיר אשדוד, וכנופיות אלימות וקשות המוכרות היטב בעיר אשדוד".



לדבריו, הפעילות הזאת של המשטרה משפיעה דרמטית על מפת הפשיעה בעיר אשדוד, ומהווה צעד חשוב ומשמעותי נוסף בשיפור תחושת הביטחון של תושבי אשדוד, שנפגעה לאחרונה בשורה של תקריות אלימות. "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות וברצינות בפעילות משטרתית ממוקדת ורציפה כנגד אותם עבריינים המטילים אימתם על הציבור שומר החוק", אמר הלוי.



במהלך הפשיטה הבוקר תפסו השוטרים 10 כלי רכב שהועברו לרשות המשטרה עד לחילוטם.



מפקד מרחב לכיש, נצ"מ אלי כזרי, שיבח את השוטרים וציין כי פעילות הימ"ר הנוכחית הינה המשך ישיר לכל אותן פעולות ומעצרים אשר בוצעו בחודשים האחרונים כנגד הפשיעה החמורה במרחב לכיש. המעצרים הרבים ובהם של המעורבים בזריקת רימון רסס באשדוד אמורים להחזיר את השקט לעיר אשדוד", הוסיף.