מטה הפעילים של מחאת יוצאי אתיופיה נפגשו היום (שני) עם מובילי קבוצת "דור אמיץ" שתכננו לקיים היום מחאה נוספת בתל-אביב. בפגישה ביניהם הם דנו בפילוג שנוצר בין הקבוצות בשבוע שעבר והגיעו להבנה כי ההפגנה תתקיים בצמוד להוראות המשטרה.

הפגישה התקיימה במרכז עזריאלי בתל אביב, בה השתתפו אשר ברקולין ממטה הפעילים, ומן הצד השני אבי ילאו וגנטו מנגיסטו, ממובילי "דור אמיץ". מי שהגיעה לפשר בין הפעילים היא ח"כ לשעבר פנינה-תמנו שטה.

בתום הפגישה מסר ברקולין ל"מעריב-אונליין": "החלטנו לשלב ידיים ולהפסיק עם חילוקי הדעות. ההפגנה היום מתקיימת, אבל בכפוף להוראות המשטרה, עד לשעה 18:00 בלבד. כולם הסכימו שזו היא שעתה של הקהילה כולה ושהמחאה חייבת להתנקז למטרה אחת - שינוי אמיתי שאותו יצטרכו לקדם מקבלי ההחלטות".

הצדדים דנו בפילוג שנוצר ביניהם לאחר שנטען כי את ההפגנה שתתקיים היום מארגנים בעיקר צעירים המתנערים מהגישה שמבקשת לקחת פסק זמן מהפגנות לטובת קבלת תשובות וטיפול של היועץ המשפטי לממשלה ושרי הממשלה הנכנסת. לטענת מטה המאבק, דור אמיץ דגלו בגישה לוחמנית של המשך ההפגנות, בכדי לשמר את ההישג התודעתי נגד הגזענות הממסדית בישראל.

הפרסום במעריב על המחלוקות בין מובילי המחאה הביא למורת רוח בקרב הפעילים המרכזיים מכל קבוצות המחאה, שהבהירו בתום הפגישה כי "חילוקי דעות הם דבר לגיטימי. ההפגנה היום תהיה שקטה ולא אלימה ונקווה שהמשטרה תפעל ברגישות", כך גנטו מנגיסטו ואבי ילאו. לדברי מולט אררו: "בכל מאבק ישנם חבלי לידה ואין לי ספק שנדלג מעל המשוכות האלה".

הפעילה החברית אורית סבהט הוסיפה בתום הפגישה: "אין לי ספק שאנחנו בכיוון הנכון, אף שלא ברור מדוע המדינה גוררת רגליים בעניין הגשת כתבי האישום נגד השוטרים שהיכו את החייל דמאס פקאדה".