עימות חריף התרחש הערב (שני) במליאת הכנסת בין ראש הממשלה נתניהו ליושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג במהלך ישיבה מיוחדת  לציון יום ירושלים.



נתניהו ניצל את נאומו במליאה כדי לעקוץ את יושב ראש האופוזיציה והיפנה אליו  שאלה: "זוהי הזדמנות להבהיר את עמדתך מר הרצוג, בבחירות צוטטת כמי שאומר שירושלים משמשת כשתי בירות פוליטיות, במזרחה בירת המדינה הפלסטינית, ובמערבה בירת המדינה היהודית. מצד שני אמרת כי תשמור על ירושלים מאוחדת. יש כאן הזדמנות להבהיר מהי עמדתך האמיתית". 

נתניהו הוסיף ופנה להרצוג: "האם אתה בעד ירושלים מאוחדת, או בעד חלוקתה לשתי בירות, האם אתה תומך בבניה בכל חלקיה של ירושלים? כי לפני כמה חודשים כשבנינו בשכונות החדשות בעיר, בכירים ממפלגתך ביקרו בחריפות את הצעד הזה", שאל נתניהו.

יושב ראש האופוזיציה הרצוג שנאם אחריו השיב לראש הממשלה:"לא משביתי שמחה אנו ביום חגה של ירושלים. ביום זה חובה להתריע באשר לעתידה של העיר. קל מאוד לצייר, כפי שעשית בבחירות, אותי כמי שיכניס נגמ"שים לכותל או שאחלק את ירושלים, אבל מדיניות בת היענה שלך מפרקת את העיר. במשמרת שלך אנו עדים לתוצאות חריפות. במדיניות שאתה ממשיך כל העת אתה מסכן את אחדותה של ירושלים".

כאן התייחס הרצוג לפליטת הפה שהיתה לו בעימות עם נתניהו ערב הבחירות האחרונות: "אמרתי בהתחלקות לא צפויה: 'אשמור על נתניהו מאוחדת', אבל האמת, כמי שעומד בראש התנועה שאיחדה את ירושלים, אנו מאמינים בירושלים מאוחדת. יש בישראל הסכמה רחבה, שירושלים לא תחולק ולא תופרד עוד, יש קווים אדומים וצר לי שאתה שם את השאלה הזאת על סדר היום בכוונת מכוון". 

הרצוג סיים את דבריו ואמר: "האם פירוש הדבר שנגזר על ירושלים להישאר עיר מפולגת ומסוכסכת? חלילה! ההחמצות עד כה אינן  פוטרות אותנו מחובתנו לחתור בעקשנות ובהתמדה, ולהשיג בסופו של דבר את השלום המיוחל".