האם ישנו תהליך מדיני באופק? ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (שני)  את סילבן שלום לאחראי על המו"מ עם הפלסטינים והדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב.

שלום כבר מונה בשבוע שעבר בטקס השבעת הממשלה לשר הפנים ולממלא מקום רה"מ, והיום נוספו לו התפקידים הנוספים. רבים במערכת הפוליטית תהו האם נתניהו מפרק את משרד החוץ והופך את שלום לשר החוץ בפועל. בכל מקרה, לשר שלום מחכה עבודה רבה בתחום המדיני הן מבחינת היחסים הרעועים עם ארה"ב והן מבחינת היחסים עם האיחוד האירופי. 
שלום אמר בשיחות סגורות כי "עצם מינוי לתפקיד מעיד על רצונו של ראש הממשלה ושל ישראל לקיים משא ומתן עם הפלסטינים, בניגוד להאשמות שישראל מסרבת לשוב לשולחן המשא ומתן ובניגוד לטענות הפלסטינים שאין מנוס מתהליכים חד צדדיים כדי לקדם את הקמת המדינה הפלסטינית". 
ביום רביעי מגיעה לישראל שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני כדי להיפגש עם ראש הממשלה ועם בכירי הרשות הפלסטינית במטרה לקדם את המו"מ. 
 

חבר הכנסת עיסאוי פריג׳ (מרצ) מתח ביקורת חריפה על מינויו של שלום לאחראי על המשא ומתן עם הפלסטינים. "נתניהו מציף את סילבן שלום בכלום. אחרי תואר הכלום של משנה לראש הממשלה, עכשיו מגיע תפקיד הכלום של אחראי למשא ומתן לא קיים ולא אפשרי", תקף פריג'. "טוב היה עושה נתניהו באם במקום להסמיך את השר שלום לעסוק בכלום, היה הוא בעצמו מנסה באמת לקדם התחלה של משא ומתן מדיני, התחלה שלא תהיה במצב הנוכחי בו ראש הממשלה מתחרה בשריו מי ישמיץ יותר בכוח את הפלסטינים ומי יסכים לתת להם פחות". 
גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון מתחה היום  ביקורת בפתח ישיבת הסיעה על מינויו של השר סילבן שלום לאחראי על המו"מ מול הפלסטינים על רקע אמירותיו של נתניהו אמש; "מי ששמע את דבריו של ראש הממשלה יודע לאן פניו. בשביל מה למנות שר ממונה, הוא פשוט היה צריך להשאיר את הסמכויות אצלו. לא רק שלא היתה התייחסות במילה וחצי מילה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, מינוי סילבן שלום לממונה על השיחות עם הפלסטינים זה נשף מסיכות בקרקס של ביבי". 
גלאון הוסיפה: "אם ישראל לא תלך להסדר כלשהו נמצא את עצמנו צפויים ללחץ בינלאומי והחלטות תוך שנתיים על הקמת מדינה פלסטינית".