משרד החינוך הודיע היום (שני) על שינוי חלקי בנהלים אותם פירסם לפני כמה ימים בעקבות מקרים חוזרים ונשנים של דליפות של מבחנים לרשת האינטרנט.



בין היתר, כולל השינוי קיצור ברבע שעה של זמן ההגעה של התלמידים לבית הספר לפני הבחינה, מה שאומר שהתלמידים לא יישארו בכיתה 45 דקות לפני הכניסה לבחינה, כפי שתוכנן, אלא 30 דקות. בנוסף, התלמידים יפקידו את הטלפונים הניידים שברשותם. 



במחצית מבתי הספר יגיעו הבחינות ישירות ממשרד החינוך לבתי הספר באמצעות שליחים. לכל בית ספר יוצמד מלווה מחוזי שילווה את מהלך הבחינה. במחצית השנייה של בתי הספר יגיעו הבחינות דרך הדואר, שני נאמנים מטעם בית הספר יגיעו לדואר, יחתמו שקיבלו שק חתום ונעול יחזירו לבית הספר, שם יחתמו על מסמך דומה וביחד עם המלווה המחוזי, ישחררו את הבחינות דקות ספורות לפני הבחינה.
  

במשרד החינוך מציינים,  כי למרבה הצער, החשש מפני הדלפת שאלונים באמצעות הרשתות החברתיות עדיין קיים, ועל כן המשרד מבקש מבתי הספר להמשיך ולהיערך להפעלת בחינות הבגרות באמצעות הורדת שאלונים מהאינטרנט. מתכונת זו תופעל אך ורק במקרה חירום וכדי להבטיח את המשך הפעלתן של בחינות הבגרות. במקרה שכזה, יש לפעול על פי הנהלים, אשר מתייחסים לשמירה של שטח סטרילי של הדפסת השאלונים ואופן חלוקתם.

ההחלטה התקבלה בשיתוף עם השלטון המקומי, נציגות המנהלים, המורים, התלמידים וההורים. המודל ייכנס לתוקף בבחינת הבגרות (ביום ד') במתמטיקה. 
 
שר החינוך הנכנס, ח"כ נפתלי בנט, מסר: "אנו עומדים בעיצומה של עונת הבגרויות וצריכים לקבל החלטות בזמן אמת, תוך הבטחה שהבחינות תעשנה באופן ישר והגון. ירדתי לעומקו של הנושא בימים האחרונים, ואני בטוח כי המעטפת הרחבה של המענים תבטיח, ככל האפשר, בחינות הוגנות תוך מתן תחושת יציבות לתלמידים ולמערכת".

גם  יו"ר ארגון המורים רן ארז הגיב על שינוי נהלי משרד החינוך בבגרויות ואמר: "אני שמח שמנכ"לית משרד החינוך קבלה את הצעתנו לביצוע שינויים בנהלי  בחינות הבגרות כפי שהעלנו אותה בפגישתנו אתמול יחד עם יושב ראש התאגדות המנהלים, מנשה לוי. מנכלית המשרד וצוותה הבינו את הבעיתיות והקושי על צוותי בתי הספר והתלמידים, ואכן מצאנו אוזן קשבת. אני תקווה שבעתיד יתייעצו אתנו גם לפני ביצוע שינויים ולא רק אחרי".