האם המשבר הקואליציוני הראשון בדרך? ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מותח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על שר הביטחון, משה יעלון, ומאשים אותו בניסיון לפרק את הקואליציה.
ח"כ סמוטריץ' כתב בדף הפייסבוק שלו כי "שר הביטחון משה יעלון כל כך לא רוצה כנראה את אלי בן דהאן כסגן שר אצלו במשרד הביטחון, עד שהוא מוכן אפילו לפרק את הקואליציה בשביל זה. אין שום דרך אחרת להסביר את ההריסות המתגרות שהוא מוביל בהתיישבות בימים האחרונים". 
סמוטריץ הוסיף: "במהלך חודשי הבחירות והמשא ומתן הקואליציוני לא בוצעו הריסות בהתיישבות הישראלית. והנה, אך חלפו הבחירות והוקמה הקואליציה הן התחדשו במלא המרץ". 

הוא הוסיף כי "שבוע שעבר היו אלו שני בתי מגורים מאוכלסים בישוב תקוע, השבוע תוכננה הריסתם של שני בתים בחוות יישוב הדעת שבעמק שילה (הריסה שנעצרה בינתיים בצו ארעי שהוציא בג"צ), ואתמול התקבלה התראה חמה במועצה האיזורית שומרון על הריסה צפויה של מספר מבנים בסמוך לישוב הר ברכה". 
"אחר כך יספרו לנו שהכל ענייני ומשיקולי 'שלטון החוק'. בעבר השתמש שר הביטחון בהריסות כאמצעי ענישה קולקטיבי בישובים שבהם נטען לאלימות מצד המתיישבים (גבעת תקומה ביצהר לדוגמא), כעת הוא הופך כנראה את ההריסות לתג מחיר פוליטי נגד הבית היהודי. למישהו יש הסבר אחר?", שאל סמוטריץ'.
הרקע לפוסט הנזעם הוא דיווח שהתפרסם שלשום לפיו סגן שר הביטחון המיועד, ח"כ הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, לא יופקד על המינהל האזרחי, בניגוד להסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי שנחתם רק לפני כשבועיים. הודעה על כך נמסרה, על פי אותו דיווח, לח"כ בן דהן במהלך פגישה שקיים בתחילת השבוע עם שר הביטחון.