הישג ראשון למלפגת ש"ס: בישיבת הממשלה הראשונה החליטה היום (שלישי) הממשלה כי מעונות היום יסובסדו גם אם אבי המשפחה אינו עובד. 
 
הממשלה גם אישרה את מינויו של שר הכלכלה, אריה דרעי, ליו"ר הקבינט החברתי-כלכלי. על ביטולה של ההחלטה, שפגעה בעיקר במשפחות חרדיות שבהן האם עובדת והאב לומד בכולל, הוסכם במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לש"ס  והיום היא אושרה בממשלה. 
ההחלטה גררה תגובות זועמות מהאופוזיציה. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) כינה אותה מחטף ואמר: "הממשלה ביצעה היום מחטף כגנבת לאור יום. ההצעה לא הייתה בסדר היום, לא הוזמנו גורמי מקצוע, לא היה דיון של שרים בממשלה ולא הופצה החלטת ממשלה בנידון". 
 

הוא הוסיף כי "הניסיון להעלים את ההחלטה מסדר היום הציבורי לא יצליח ולא יעבור בשקט. מדובר בבגידה בזוגות הצעירים העובדים במדינת ישראל ובחזרה לאחור מהיוזמה שקידמה 'יש עתיד' בממשלה ואשר הצליחה להוציא אלפי חרדים לשוק העבודה. הממשלה הנכנסת עושה עוול גדול בחסות העסקנים החרדים בראש ובראשונה לציבור החרדי ומונעת את שילובו בשוק העבודה ובחיי החברה בישראל. המסר שיוצא מישיבת הממשלה היום ברור: מי שיתבטל - יקבל. 
בכוונתי ליזום דיון במליאת הכנסת בעניין ולחייב את הממשלה לתת לציבור העובד בישראל דין וחשבון על הפגיעה בו".
 
גם בסיעת ישראל ביתנו תקפו את ההחלטה, ויו"ר הסיעה ח"כ רוברט אילטוב אמר: "אנו עדים לבשורה החדשה של הממשלה הנוכחית ששמה לעצמה משימה להחזיר את המגזר החרדי לעוני ולהיות לנטל כלכלי על הציבור הרחב. כפי שהדגשנו בתחילה, לממשלה הזו אין תקווה והמסר הוא שהסחטנות הפוליטית הצליחה והממשלה נסחטת ופוגעת בציבור הרחב כאשר מעודדת עוני ועסקנות". 
 
איילטוב הוסיף  כי "צר לי כי הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו מבטלת את ההישגים שנזקפו לזכותה בקדנציה הקודמת ובמקום לחבר את המגזר החרדי לכלל הציבור ולעודד אותו להיכנס לשוק התעסוקה, ללמוד מקצועות הכרחיים בבתי הספר ולשרת את המדינה, היא מכניסה את הציבור החרדי לתוך גטו, עוני ובידוד".