שני שוטרים נפצעו באורח קל הבוקר (רביעי) בשכונת אבו טור בהר הזיתים בבירה. החשד הוא שזה היה פיגוע דריסה אבל נסיבות האירוע עדיין נבדקות על ידי המשטרה.



הנהג הדורס שנורה על ידי שוטר מג"ב ונהרג, הוא עמראן עומר אבו דהים, בן 41, תושב ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים.



ההרוג, אב לשלושה ילדים, הוא בן דודו של עלא אבו דהים, נהג ההסעות שביצע את הפיגוע ב"מרכז הרב" בירושלים במרץ 2008, במהלכו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה. המשפחה מוכרת כ"מקורבת לחמאס".



בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", דווח מפי עדי ראייה כי הנהג, תושב מזרח ירושלים, לא התכוון לדרוס ישראלים, אלא ניסה לשנות את כיוון הנסיעה שלו לכיוון הנגדי ונורה על ידי שוטר מג"ב.



עורך הדין של מוסד "א-דמיר" מוחמד מחמוד, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", כי השב"כ הודיע לו כי גופתו של אבו דהים תימסר בין השעות 23:00 ל-1:00 אחר חצות כדי שיקברו אותה בהשתתפות 20 איש בלבד. הגופה תימסר לידי תחנת משטרת עוז בג'בל אל-מוכבר. עוד נמסר, כי המשפחה הפקידה 20 אלף שקלים כדי למלא אחר תנאי המשטרה.



לאחר היוודע דבר הפיגוע, היו עימותים קשים בין רעולי פנים מהכפר לבין כוחות הביטחון. ראש הוועד המקומי בכפר א-טור, מופיד אבו גנאם, סיפר כי "שוטרים, מסתערבים ואנשי שב"כ פרצו לכפר מייד לאחר ההוצאה להורג של אבו דהים, והחרימו את מצלמות האבטה מבתי העסק, שתיעדו את אשר התרחש, תוך שהם משתמשים בירי רימוני הלם להרחקת ההמון".