בתחילת החודש התקבל דיווח במשטרת אשדוד על כך שתושב העיר, בשנות ה-30 לחייו, וקטין כבן 15 וחצי, מבצעים סחיטות של גברים על רקע חשד, כי אותם גברים קיימו מגע מיני עם הקטין.



במהלך האירועים האלה נדרשו הנסחטים לשלם סכום כסף כ-20 אלף דולר, ואם לא ישלמו - הסיפור של המגע המיני עם הקטין יופץ.



במשטרת אשדוד הוקם צוות חקירה, בראשות רס"ב אשר בנאילוז, אשר החל בביצוע פעולות חקירה מידיות ובאיסוף ראיות. במהלך החקירה, נגבו עדויות מכל הנסחטים, והוברר כי מדובר בארבעה אירועים בהם נסחטו שני תושבי אשדוד, תושבי ירושלים ולוד.



ב-11 במאי נעצר החשוד, כאמור תושב אשדוד, והובא לחקירה. במקביל עוכב לחקירה הנער. ביום למחרת שוחרר הקטין על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים.


במהלך החקירה הוברר כי הקטין סיפר לחשוד על אותם גברים שאיתם קיים מגע מיני והם החליטו לסחוט אותם. בחקירה עלה גם כי לחשוד העיקרי היה שותף וחלק מהסחיטות הם ביצעו יחד. גם השותף, תושב אשדוד בשנות ה-30 לחייו, נעצר והובא לחקירה.



דובר מרחב לכיש מסר כי החשודים קשרו את עצמם לביצוע העבירות המיוחסות להם.



כמו כן, נחקרו ארבעת הנסחטים בחשד למגע מיני עם הקטין וחלק מהם הודה בקיום מגע מיני בהסכמה. הם טענו כי לא ידעו את גילו של הקטין וחשבו כי הוא בן 16. הם שוחררו בהתייעצות עם הפרקליטות.



מעצרם של שני החשודים בסחיטה באיומים הוארך היום כאשר לבית משפט השלום באשקלון הוגשה הצהרת תובע עם כוונת הפרקליטות להגיש כנגדם כתב אישום. מחר צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגד החשודים כתב אישום בגין סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע ולבקש לעצור אותם עד תום ההליכים.


מפקד מרחב לכיש, נצ"מ אלי כזרי, שיבח את שוטריו על חקירה מהירה, מקצועית ונחושה וציין כי המשטרה תטפל בחומרה באירועים החמורים מסוג זה.